همشهری آنلاین: با وجود اینکه یکی از تولیدکننگان عمده پنبه دنیا بودیم درحال حاضر فقط ۲۵ درصد پنبه در داخل تولید می‌شود و مجبوریم مابقی را از کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان وارد کنیم.

نساجی

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، از ببکاری ۱۰۰ هزار نفر به علت تعطیلی کارخانجات نساجی در ده سال گذشته خبر داد.

محمد مروج حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کاشان، نقدینگی، بالا بودن نرخ بهره بانکی و نقل و انتقال پول را مهم‌ترین مشکل صنعت نساجی کشور عنوان کرد.

وی، وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را باعث افزایش هزینه صادرات دانست و گفت: اگر با مشکل تحریم مواجه نبودیم هزینه صادرات برای صادرکنندگان ۱۷ درصد ارزان‌تر تمام می‌شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، کمبود پنبه را از دیگر مشکلات صنعت نساجی اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه یکی از تولیدکننگان عمده پنبه دنیا بودیم درحال حاضر فقط ۲۵ درصد پنبه در داخل تولید می‌شود و مجبوریم مابقی را از کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان وارد کنیم.

مروج حسینی، حجم صادرات غیر نفتی کشورمان را بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار عنوان کرد یادآور شد: در نساجی حدود ۱. ۲ دهم میلیارد دلار صادرات داریم که ۵۰ درصد صادرات کشورمان کف پوش‌ها که عمده آن فرش ماشینی است.

وی، از افزایش ۴ درصدی صادرات فرش ماشینی طی ده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در ده ماه اول امسال بالغ بر ۲۴۰ میلیون دلار فرش ماشینی به کشورهای خارجی صدر شده است.

کد خبر 288377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha