پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه پلیس فتا پلیسی دانش بنیان است، گفت: ارتش سایبری ارتش دانشمندان است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

cybercrime

محمد حسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در آغاز راه نظام سایبری و ایجاد یک تمدن نوین هستیم. همه عناصر دخیل در توانایی سایبری در کشور بایکدیگر در تعاملی هماهنگ هستند تا هر چه زودتر این تمدن شکل گیرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه سایبری نیازمند همکاری تمامی دانشمندان هستیم. ما بر این باوریم که ارتش سایبری باید ارتش دانشمندان باشد چرا که از این طریق می توان خدمات مناسبی را به مردم ارائه داد و ضریب امنیت مردم را ارتقاء بخشید.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: مهمترین بحث در توسعه و پیشرفت هر کشور مقوله امنیت است که اگر این امنیت محقق نشود نمی توان توقع داشت رشد خاصی در بخش های مختلف حاصل آید. اگر امنیت برقرار شود تمام نمادهای ترقی در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وقتی امنیت در برخی از کشورهای منطقه از بین رفته است نمی توان در آنها توقع داشت که پیشرفت خاصی صورت گیرد.

انتظاری ادامه داد: ما برای ایجاد امنیت پایدار در فضای مجازی نیازمند ایجاد منظومه سایبری با زیر ساخت های فرهنگی هستیم تا از این طریق نظام پیشگیری در فضای مجازی بیش از پیش محقق شود. امنیت سایبری یک بخش از نظام پیشگیری سایبری است که ما با برخورداری از نیروهای متخصص و متعهد در پلیس فتا می توانیم این مهم را محقق نماییم.

وی با بیان اینکه هر روز عرصه‌های جدیدی در فضای مجازی ایجاد می شود، اظهار داشت: پلیس سایبر ایران جزء پلیس‌های دانش بنیان است که در حوزه سایبر برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر برای برخورد با تخلفات و ایجاد امنیت می تواند به ایفای نقش بپردازد.

انتظاری فعالیت‌های صورت گرفته در پلیس فتا را ارزشمند خواند و گفت: این فعالیت ها به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

کد خبر 288322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha