دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

شناسنامه فنی ساختمان با همکاری سازمان نظام مهندسی شورای شهر و شهرداری تهران اصلاح می شود.

گروه شهری- روزنامه همشهری:مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در پایان دویست و سی و نهمین جلسه علنی و بدون حضور مستمع شورا با بیان این مطلب افزود: از آنجا که شناسنامه فنی ساختمان در اجرا با اشکالاتی روبرو شده است مقرر شد آئین نامه آن با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر و سازمان نظام مهندسی اصلاح شود.
 
وی افزود: در اجرای شناسنامه فنی ساختمان و برای صدور پروانه ساختمان های بالای ۳ هزار مترمربع مشکلاتی ایجاد شده بود که قرار شد آئین نامه طوری اصلاح شود که مدت زمان صدور پروانه این ساختمان ها زیاد به طول نینجامد و کوتاه تر شود.

فروش ملک مسکونی به نفع بافت فرسوده
 
چمران همچنین از بررسی طرح فروش ساختمان مسکونی متعلق به شهرداری واقع در منطقه یک (تجریش خیابان آقابزرگی) در جلسه دیروز شورای شهر خبر داد و گفت: این ملک قبلا به عنوان محل سکونت اعضای شورای شهر دوره اول در نظر گرفته شده بود که در مدیریت جدید از سوی سازمان نوسازی شهر تهران به محل اداری تبدیل شده و مقرر گردید پس از تخلیه از سوی اداره املاک شهرداری تهران به فروش برسد و برای نوسازی بافت های فرسوده هزینه شود.

به گفته وی تصمیم بر این است که از این پس ساختمان هایی که شرایط مسکونی دارند به عنوان مراکز اداری شهرداری مورد استفاده قرار نگیرد.
وی افزود: سازمان نوسازی ۳ ماه فرصت دارد تا از این ساختمان به مکان مناسب دیگری منتقل شود.

تسهیلات برای طرح جامع و تفصیلی
رئیس شورای شهر همچنین از تصویب لایحه ایجاد تسهیلات برای مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران جهت تهیه طرحهای جامع و تفصیلی شهر تهران خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه سیستم هزینه کرد این مرکز برای تهیه طرح های جامع و تفصیلی مشخص شد.
وی افزود: حدود ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تهیه طرح های جامع و تفصیلی هزینه شده بود که اجازه داده شد توسط شهرداری به هزینه گرفته شود.

چمران گفت: هزینه هایی که تاکنون برای تهیه این طرح ها انجام گرفته است توسط شهرداری پرداخته شده که سهم وزارت مسکن و شهرسازی از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که قرار است ۸۰۰ میلیون تومان آن را طی روزهای اخیر به شهرداری پرداخت کند.
وی درباره تشکیل نهاد برنامه ریزی و تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران به پیشنهاد مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: این نهاد زیر نظر شهرداری و با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی فعالیت خواهد کرد. شورای راهبردی نیز با حضور شهردار، رئیس شورای شهر، وزیر مسکن و شهرسازی و تعدادی از مشاوران و متخصصان بر فعالیت این نهاد نظارت خواهد داشت و در صورت تغییر مدیران بخش های فوق مشاوران عوض نخواهند شد و اصلاحات طرح ها به روز خواهد شد.
کد خبر 288

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز