وزیر بهداشت از تلاش برای بهبود وضعیت دندان ایرانی‌ها خبر داد.

 دكتر هاشمي با اشاره به تدوين برنامه‌اي براي وزارت بهداشت در جلسه هيأت دولت با حضور دكتر حسن روحاني بي‌آنكه جزئياتي از اين طرح اعلام كند، گفت: يكي از مشكلات بر سر راه اين برنامه بحث اعتبارات است كه اميدواريم با تأمين اعتبار در سال آينده اين برنامه عملياتي شود.

وي با بيان اينكه تا همين جا هم در دولت حسن روحاني، 68مركز درمناطق محروم روستايي را براي درمان دندان‌هاي مردم فعال كرده‌ايم، افزود: اقدامات پيشگيرانه براي كودكان و نوجوانان از ديگر فعاليت‌‌هاي وزارت بهداشت در اين حوزه است. در اين خصوص هم برنامه‌اي داريم كه از سال آينده و براي جلوگيري از پوسيدگي دندان دانش‌آموزان در مدارس تا اول متوسطه اجرايي مي‌شود. براي اين كار ميان وزارتخانه‌هاي بهداشت و آموزش و پرورش هماهنگي لازم ايجاد شده است. اين اقدامات با نيازهاي جامعه فاصله زيادي دارد. پوشش بيمه‌اي در بخش دندان ضعيف است و براي حل مشكلات مردم در اين زمينه بايد فكر اساسي كرد.

وي همچنين در اعلام نتايج سفر خود همراه با معاون اول رئيس‌جمهور به كشور عراق گفت: در اين سفر 10سند و يادداشت تفاهم مهم ميان 2 كشور امضا شد كه ازجمله آنها در حوزه بهداشت و سلامت بود. بخش مهمي از مذاكرات در زمينه ايجاد دانشگاه‌هاي ايراني در خاك عراق و آموزش دانشجويان و دانش‌آموزان عراقي در حوزه پزشكي در ايران بود و عراقي‌ها از اين موضوع استقبال كردند. ثبت داروهاي ايراني در عراق و ساخت كارخانه‌هايي با منشأ ايراني آغاز شده است.

کد خبر 287763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha