همشهری آنلاین: مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمامی اجاره‌های موقوفات باید به روز شوند که بهترین روش این واگذاری‌ها از طریق مزایده و به قیمت کارشناسی روز است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله حسنی‌نیا با بیان این‌که «بعضی افراد در تلاشند حق و حقوق وقف را از بین ببرند» افزود: بعضی از افراد آنچنان ولع و حرص مال دنیا آنها را فراگرفته است که منابع ملی و موقوفات را جزء اموال خود می‌دانند و به هر طریقی می‌خواهند آن‌ها را تصرف کنند.

وی با بیان این‌که «متولیان موقوفات در یک میدان جهاد و مبارزه قرار گرفته‌اند تا در برابر زیاده خواهانی که می‌خواهند حق و حقوقات وقف را از بین ببرند ایستادگی کنند» افزود: اوقاف یکی از سازمان‌هایی است که رسالت اصلی آن حمایت از متولیان و موقوفات است.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه وظیفه سازمان اوقاف را حمایت تمام عیار در محاکم قضایی از متولیان وقف دانست و بیان کرد: قانون برای حمایت همه‌جانبه از وقف و متولی آن دست اوقاف را باز گذاشته است.

وی با تاکید بر این‌که «سازمان اوقاف به عنوان نماینده حاکمیت اسلامی نظارت جدی و قانونی برای حمایت متولیان وقف دارد» افزود: وقف دارای سابقه تاریخی و مذهبی زیادی است به طوری که در فرهنگ اهل بیت و پیامبر اسلام (ص) به گونه‌ای بوده که اگر در آن زمان کسی وقف نمی‌کرد مثل کسی بود که در زمین منزوی شده بود.

مدیرکل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که «افراد عادی و معمولی با یک وقف هنوز نام آنها پابرجا است» گفت: به خاطر موقوفاتی که این افراد از خود به جای گذاشته‌اند موجب شده از محل عواید موقوفات بخشی از مشکلات جامعه حل شود.

حسنی‌نیا همچنین تاکید کرد: در دین، مذهب و اعتقاد ما حفظ موقوفات و احیای عمل به نیت واقف کمتر از خود وقف نیست و در کنار آن حفظ موقوفه با ارزش‌تر است.

کد خبر 287599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha