همشهری آنلاین: رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به اعتراض ۱۲۳۵ دانشجوی بورسیه، گفت: ما هم معتقدیم با ادامه این روند، حقوق دانشجویان تضییع می‌شود، به همین جهت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هر چه زودتر تکلیف این قضیه را روشن کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در خصوص توقف رسیدگی به شکایت بورسیه‌ها و اعتراض 1235 دانشجوی بورسیه، اظهار داشت: ما تنها رسیدگی به شکایت بورسیه‌ها را متوقف نکرده‌ایم بلکه رسیدگی به تمام پرونده‌های مربوط به حوزه دانشگاه‌ها، اساتید، دانشجویان، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي متوقف شده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی را از ورود به بسیاری از پرونده‌های مربوط به دانشجوبان، اساتید و دانشگاه‌ها منع کرده است، ما هم به لحاظ اینکه مسأله از طرق مختلف به دفتر رهبری منعکس شد، ما هم از آن طریق پیگیری کردیم و ایشان هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور رسیدگی به این موضوع را دادند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: تا زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با آنچه که در مصوبه قبلی مطرح شده و مورد ایراد ماست وارد نشود و مصوبه را اصلاح نکند، رسماً دیوان عدالت اداري و هیچ مرجع قضایی نمی‌تواند در بحث مسائل تخصصی دانشگاه‌ها از جمله بحث بورسیه‌ها، استخدامی و بازنشستگی ورود پیدا کند.

حجت‌‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیأتی برای رسیدگی به شکایت اساتید و دانشجویان تشکیل شود تا به بحث بورسیه‌ها رسیدگی کند که تاکنون چنین هیأتی تشکیل نشده و در نتیجه شکایات مردم بدون رسیدگی مانده است.

وی گفت: ما هم معتقدیم که با ادامه این روند حقوق دانشجویان تضییع می‌شود، به همین جهت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هرچه زودتر تکلیف این قضیه را روشن کند.

کد خبر 287274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha