شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رسانه‌های غربی به نقل از روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال، وبدون ذکر زمان دقیق می‌گویند رهبر انقلاب به نامه باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پاسخ داده است.

اوباما

به گزارش واحد مرکزی خبر، در متن خبروال استریت ژورنال آمده است این پاسخ در هفته‌های اخیر ارسال شده است.

رسانه‌های غربی در انعکاس این مطلب بگونه‌ای عمل کردند که گویی پاسخ نامه جدیدا داده شده است.

نامه اوباما به رهبر انقلاب ماه اکتبر -مهر ماه -ارسال شده بود.

حدود یک ماه بعد، آقای شمخانی دبیر شواریعالی امنیت ملی، در 21 آبان ماه با اشاره به نامه اوباما به رهبر انقلاب اعلام کرده بود نامه نگاری رئیس جمهور امریکا دارای سابقه چندین ساله است و در برخی موارد نیز پاسخ هایی به این مکاتبات داده شده است.

بگفته برخی منابع، اوباما در نامه پنج ماه قبل خود تقاضای حمایت از ائتلافی را کرده بود که مقامات ورسانه‌های غربی آن را ائتلاف ضد داعش می‌خوانند.

به نوشته وال استریت ژورنال اوباما در نامه خود از احتمال همکاری تهران -واشنگتن درمبارزه با داعش البته بعد از توافق هسته‌ای سخن گفته بود.

امریکایی‌ها ازطریق سفیر این کشور در عراق و در مذاکرات هسته‌ای نیز چند باراین درخواست خود را تکرار کرده بودند.

ایران با توجه به حمایت مستمر واشنگتن از داعش در چند سال گذشته در پاسخ های شفاهی ومکتوب خود اعلام کرده بود اطمینان واعتمادی به صداقت گفته های امریکایی ها ندارد و مسئله داعش باید به وسیله کشورهای منطقه علاج شود .

رهبر انقلاب نیزچهارم اذر ماه گذشته -دوماه قبل -دردیدار با شرکت کنندگان در اجلاس جهانی مقابله با جریانهای افراطی وتکفیری با اشاره به کمکهای هوایی مکرر امریکایی ها به تروریستهای داعش درعراق گفتند ائتلاف ضد داعش دروغ محض است و آمریکایی‌ها به دنبال تحقق هدف خبیث استمرار جنگ خانگی مسلمانان هستند.

وال استریت ژورنال در مطلب امروز خود با استفاده از کلمه new letter (نامه جدید )سعی کرده جدید بودن پاسخ ایران را القا کند. اعلام نشدن زمان دقیق ارسال پاسخ ایران نیز به القای این مطلب کمک می‌کند در حالیکه موضوع مربوط به چند ماه قبل است.

کد خبر 287195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha