‪همشهری آنلاین: 46 دانشجوی مسلمان از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه عصر شنبه 20 مرداد از بیت تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی در شهرستان خمین بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، این دانشجویان که در رشته معارف اسلامی تحصیل می‌کنند پس از بازدید از بیت امام خمینی (ره)، برای شادی روح آن پیر فرزانه نماز جماعت اقامه کردند.

یکی از این دانشجویان گفت: از اینکه در بیت تاریخی امام خمینی (ره) هستم، خیلی خوشحالم و احساسم قابل توصیف نیست.

محمود الصفار از کشور فرانسه، افزود: سادگی و ساده‌زیستی امام (ره) پیام‌ها و حرف‌های زیادی را برای مردم دنیا داشت.

وی با بیان اینکه همیشه آرزو داشتم با مردم ایران از نزدیک آشنا شوم و سبک زندگی و معیشت آنان را مشاهده کنم، تصریح کرد تبلیغات منفی زیادی علیه ایران در رسانه‌های دنیا صورت می‌گیرد که با واقعیت یکسان نیست.

یک دانشجوی زن آمریکایی نیز که بعد از مسلمان شدن نام زینب را برای خود اختیار کرده است، گفت: به جرات می‌توانم بگویم که امام خمینی (ره) ستاره‌ای بود که پس از رحلتش نیز مردم کشورش را با درخشش هدایت کرد.

زینب کاظمی افزود: بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران شعار "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" را به خوبی به نمایش گذاشت و با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر معنای پیروزی خون بر شمشیر را به جهانیان آموخت.

سمیرا شاه دانشجوی اهل کشور انگلستان نیز گفت: از زمانی که جامعه اسلامی ایران را دیدم، متوجه زحمات بسیار زیاد امام خمینی (ره) شدم.

وی ادامه داد: بیان احساساتم سخت است، اما حس غریبی از قداست و پاکی این مکان مقدس با من صحبت می‌کند.

این دانشجویان مسلمان به منظور بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی از ابتدای مردادماه به ایران سفر کرده و بمدت یکماه میهمان جمهوری اسلامی هستند.

معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی، ‪ ۱۰۸‬سال پیش در خمین متولد و تا سن ‪ ۱۹‬سالگی در این بیت تاریخی زندگی کردند.

کد خبر 28707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز