همشهری آنلاین: میکروب‌ها به احتمال زیادی روی همه قالب‌های صابون زندگی می‌کنند، اما بعید است که بتوانند موجب بیماری یا عفونت‌های پوستی شوند.

soap

به طور کلی، افرادی که دارای دستگاه ایمنی ضعیفی هستند باید بیشتر از بقیه احتیاط کنند و از صابون‌های مایع استفاده کنند. اما اگر سالم باشید، بدن شما مشکلی در دفع میکروب‌ها نخواهد داشت.

باکتری‌ها با شادمانی تمام در لیزابه‌های صابون زندگی می‌کنند، اما انجام کارهایی ساده (که احتمالا آنها را انجام می‌دهید) مانع از عواقب بد آنها می‌شود.

قبل از صابون زدن، صابون را آبکشی کنید تا میکروب‌ها را از روی آن شسته شوند. همیشه صابون را بیرون از آب بگذارید (مثلا در وان حمام که مرطوب است قرار ندهید)، برای اینکه تا استفاده بعدی خشک شود. با این کار دیگر محیط مرطوبی برای تجمع میکروب‌ها باقی نخواهد ماند.

اگر صابون شما و اعضای خانواده‌تان مشترک است، نیازی به نگران بودن نیست، زیرا همین میکروارگانیسم‌ها به شکل‌های دیگر هم در خانه میان شما و آنها منتقل می‌شوند.


 دستشویی‌های عمومی معمولا فاقد قالب‌های صابون هستند، اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که مجبور بودید برای شستن دست‌هایتان از این صابون‌ها استفاده کنید، صابون را آبکشی کنید و و سپس دست‌های خود را به خوبی بشویید (۲۰ تا ۳۰ ثانیه، هر دو طرف دست، زیر ناخن‌ها، تا بالای مچ‌ها، همانطور که در دبستان یاد گرفته بودید).

وقتی به اندازه کافی با صابون دست‌های‌تان را بشویید، میکروب‌های روی صابون نیز شسته خواهند شد.

  • ترجمه: مهسا شیرانی
  • منبع: HuffingtonPost
کد خبر 286837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha