حمل‌ونقل عمومی تهران با افزایش کمی و کیفی ناوگان اتوبوسرانی و مترو به استقبال از بهار ۹۴ می‌رود.

اتوبوس

بر اين اساس قرار است 100 دستگاه اتوبوس دوكابين در اسفند‌ماه وارد حمل‌ونقل عمومي شود. همچنين 2‌ايستگاه در خط3 مترو در اسفند‌ماه به بهره‌برداري مي‌رسند كه يكي در بخش جنوبي و ديگري در بخش شمالي است.به‌گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار تهران، مدت زمان كوتاهي تا رسيدن فصل بهار باقي است و طبق يك سنت ديرينه خانه‌تكاني در اين روزها در كوچه و خيابان‌هاي شهر آغاز مي‌شود. از همين رو معاونت حمل‌ونقل و ترافيك نيز با اجراي برنامه‌هاي اجرايي در ناوگان عمومي شهر به استقبال از بهار خواهد رفت.

معاون شهردار تهران تصريح كرد: با توجه به اينكه تردد شهروندان در روزهاي اسفند‌ماه بيشتر از ديگر ايام سال است لذا ناوگان عمومي شهر اعم از ناوگان تاكسيراني، اتوبوسراني و خطوط مترو با تمام توان و با حداكثر ظرفيت خود از ابتداي اسفند‌ماه در سطح پايتخت فعاليت خواهند داشت.

  • ورود 100 اتوبوس جديد به تهران

تشكري‌هاشمي با بيان اينكه ساعت‌كار ناوگان عمومي شهر ازجمله مترو و اتوبوس از ابتداي اسفند‌ماه 2ساعت افزايش خواهد داشت، گفت: سرفاصله حركت قطار در تمامي خطوط مترو كاهش خواهد يافت. وي از راه‌اندازي 6خط اتوبوس شبانه‌روزي در اجراي طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت: اكنون ناوگان خطوط تندرو به‌صورت شبانه‌روزي فعاليت دارند. در عين حال به‌منظور رفاه حال شهروندان در اسفند‌ماه 6 مسير پرتردد پايتخت و نقاطي كه بيشترين تقاضاي سفر را دارند، به‌صورت شبانه‌روزي فعاليت خواهند داشت. تشكري‌هاشمي در ادامه تصريح كرد: در 2پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه آخر سال تداركات لازم در ناوگان عمومي شهر ديده شده و ناوگان اتوبوسراني شهر در اين روزها به‌صورت ويژه فعاليت خواهند كرد.

معاون شهردار تهران درخصوص خبر ورود 100دستگاه اتوبوس دوكابين طي اسفند‌ماه سال‌جاري گفت: با تزريق اتوبوس‌هاي تازه‌نفس به خطوط اتوبوسراني شهر تهران تلاش مي‌شود خدمات‌رساني به شهروندان در ايام پاياني سال به بهترين نحو صورت گيرد. تشكري‌هاشمي با اشاره به نوسازي 3هزار دستگاه تاكسي شهر تهران تاكنون، گفت: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده رقم تاكسي‌هاي نوسازي شده تا پايان اسفند‌ماه به 4هزارو300دستگاه تاكسي خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينكه در ايام پاياني سال به‌منظور جلوگيري از افزايش كرايه‌ها، نرخ كرايه‌هاي هرمسير روي خودروها قيد خواهد شد، اظهاركرد: در عين حال با توجه به حجم ترددهاي شهروندان در اين ايام با استقرار گشت‌هاي ويژه در تمامي خطوط تاكسيراني شهر از تردد تاكسي‌هاي دربستي و خالي در شهر جلوگيري خواهد شد. به‌گفته تشكري‌هاشمي كنترل نرخ كرايه‌ها، نظافت و شست‌وشوي ناوگان عمومي شهر، جلوگيري از حمل بار با تاكسي و رفع نواقص خطوط تاكسي در پايانه‌هاي تاكسيراني شهر ازجمله اقدامات سازمان تاكسيراني در طرح استقبال از بهار است. وي تصريح كرد: طي روزهاي 15 اسفند‌ماه تا 15فروردين‌ماه كارگاه‌هاي غيرضروري مترو جمع‌آوري و ديوارهاي حائل كارگاهي ترميم خواهند شد.

  • نظارت بر فعاليت پايانه‌هاي شهر

معاون شهردار تهران تأكيد كرد: در اسفند‌ماه 2 ايستگاه شريعتي و فاطمي در خط3 مترو به بهره‌برداري مي‌رسد. وي در ادامه به اقدامات سازمان پايانه‌ها و پارك‌سوارهاي شهر تهران در طرح استقبال از بهار اشاره كرد و گفت: در اين زمينه نيز تدابير و تمهيدات لازم براي مسافران نوروزي انديشيده شده تا نسبت به كنترل نرخ و جلوگيري از بازار سياه فروش بليت در ايام اسفند‌ماه از سوي عوامل اجرايي در پايانه‌ها اقدام شود.

به‌گفته وي با توجه به اينكه احتمال مسدود شدن جاده‌ها به‌دليل نزولات آسماني در ايام نوروز بسيار است به همين دليل مكان‌هاي اسكان اضطراري و موقت مسافران در پايانه‌ها فراهم خواهد شد. تشكري‌هاشمي تصريح كرد: توسعه و تكميل زيرساخت‌هاي ITS، اصلاح زمانبندي چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي، استفاده از تابلوهاي متغير خبري به‌منظور ارائه اطلاعات ترافيكي و پيام‌هاي نوروزي و رفع نواقص دوربين‌هاي ثبت تخلف اعم از دوربين‌هاي نظارت تصويري، دوربين‌هاي عبور از چراغ قرمز، دوربين‌هاي كنترل سرعت و ثبت تخلف از سوي شركت كنترل ترافيك شهر تهران نيز در طرح استقبال از بهار94 انجام مي‌شود.

کد خبر 286819

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha