سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

رئیس‌کل بانک مرکزی با مثبت ارزیابی کردن دستورالعمل اعلام نرخ ارز و نحوه فعالیت صرافی‌ها، گفت: با طرح موضوع با وزارت کشور و شورای‌عالی امنیت ملی به‌تدریج برای پیاده‌سازی دستورالعمل گام برمی‌داریم؛ با وجود اینکه برای اجرای کامل آن عجله‌ای نکردیم آثار مثبت آن را در چند روز اخیر ملاحظه می‌کنید.

دلار

به گزارش فارس، ولي‌الله سيف تصريح كرد: حجم عمده منابع عرضه شده به اين بازار از محل صادرات غيرنفتي است و تلاش مي‌كنيم عمليات خريد و فروش ارز در صرافي‌ها از شفافيت لازم برخوردار شود. سيف درخصوص حذف دلالي در بازار ارز، با بيان اينكه اصولا در اين بازار فعالان مجازي به نام صرافي را داريم كه به آنها اجازه مي‌دهيم براساس مكانيسم‌هاي بازار عمل كنند، افزود:

اين صرافي‌ها تحت سامانه سنا معاملات ارزي خودرا بايد انجام دهند و كانون صرافان هم مسئول اعلام نرخ است و نرخ‌هاي متفاوتي كه توسط افراد غيرمسئول اعلام مي‌شود، متوقف خواهد شد.

وي ادامه داد: ديگر نرخي براي ارز نمي‌توان اعلام كرد مگر نرخ ارزي كه فروخته شده است؛ در‌ كانون صرافان متوسط نرخ خريد و فروش ارز يك ساعت بعد از عمليات درج مي‌شود. سيف در پاسخ به اين سؤال كه آيا هماهنگي با نيروي انتظامي براي جمع‌آوري دلالان در بازار شده است، گفت: دستورالعمل بانك مركزي از جامعيت لازم برخوردار است كه به‌تدريج در حال انجام است؛ با اجراي كامل اين دستورالعمل خريد و فروش ارز فقط توسط صرافي‌هاي مجاز انجام مي‌شود.

کد خبر 286269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha