۲ زن و ۳ مرد که باند سرقت از خانه‌های ویلایی راه‌انداخته بودند، به دام پلیس افتادند.

 نخستين شاكي اين باند حدود 2 ماه پيش با حضور در پليس آگاهي گيلان گفت: چند روز قبل همراه خانواده‌ام به سفر رفته بودم كه وقتي برگشتم فهميدم دزدان وارد خانه‌ام شده و جعبه جواهرات همسرم را كه در حدود 30ميليون تومان ارزش داشت به همراه لپ‌تاپ، تبلت فرزندانم و مجسمه‌هاي كوچك نقره به سرقت برده‌اند. با اين شكايت، ‌تيمي از مأموران تحقيقات خود را براي شناسايي سارقان شروع كردند و در ادامه با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد دزدان به‌صورت سريالي به خانه‌هاي ويلايي در رشت و شهرهاي ديگر استان گيلان دستبرد زده‌اند.

شگرد دزدان اينگونه بود كه معمولا از تراس وارد خانه‌ها مي‌شدند و در نبود صاحبخانه، نقشه خود را اجرامي‌كردند. در حالي كه تحقيقات ادامه داشت يكي از مالباختگان راهي اداره پليس شد و سرنخي را پيش روي كارآگاهان قرار داد. وي گفت: چند وقت پيش از روي سرويس طلاي همسرم عكس انداختم و ديروز راهي بازارهاي طلا در رشت شدم و عكس را به تمام مغازه‌داران نشان دادم و توانستم مغازه‌داري كه طلاي دزديده شده همسرم را خريده بود، شناسايي كنم.

مأموران راهي مغازه مورد نظر شدند و به تحقيق از طلافروش پرداختند. او گفت: چند روز قبل 2زن شيك‌پوش به مغازه‌ام آمدند و مدعي شدند كه عروس و خواهرشوهر هستند و اين طلاها را هديه گرفته‌اند و براي همين بدون فاكتور آنها را فروختند. كارآگاهان در بازبيني فيلم‌هاي دوربين مداربسته موفق به شناسايي چهره 2زن شدند.

اين دو زن كه از مجرمان سابقه‌دار بودند،2هفته پيش به دام پليس افتادند. آنها اعتراف كردند كه با همدستي 3مرد، باند سرقت تشكيل داده‌اند و اين دو زن نقش فروش طلاهاي مسروقه را برعهده داشتند. با اطلاعاتي كه اين دو زن در اختيار مأموران قرار دادند 3سارق دستگير شدند و در بازجويي‌ها به دزدي‌هاي سريالي از خانه‌ها اعتراف كردند. سرهنگ فلاح كريمي، رئيس پليس آگاهي استان گيلان با اعلام اين خبر به همشهري گفت: اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به 19فقره سرقت از خانه‌هاي ويلايي اعتراف كردند و از مخفيگاه آنها، مقداري طلا، لپ‌تاپ، ساعت‌هاي مچي، دوربين فيلمبرداري و عكاسي كشف شد.

کد خبر 286144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha