بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی‌که کمتر از یک‌ماه و نیم به انتخابات زودهنگام پارلمانی این رژیم باقی مانده، در یک بحران تمام‌عیار گرفتار شده که از هر جهت او را تحت فشار قرار داده است.

نتانیاهو

بعد از انتقاد شديد افكار عمومي داخلي از حمله به قنيطره توسط اين رژيم اكنون قرار است تحقيقات گسترده‌اي درباره پرونده فساد مالي همسر نتانياهو در پرونده مشهور به «رسوايي بطري» يا BottleGate صورت بگيرد. علاوه بر اين، رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي گزارش‌هايي منتشر كرده‌اند كه نخست‌وزير اين رژيم در يك‌ماه بيشتر از درآمد ماهانه شهروندهاي عادي فقط براي خريد مشروبات الكلي از بودجه دولتي پول خرج مي‌كند. پس از آنكه رسانه‌ها گزارش‌هايي منتشر كردند كه سارا، همسر نتانياهو چندين هزار دلار از اموال دولتي را در پوشش برنامه بازيافت بطري‌هاي خالي به فروشگاه‌هاي محلي سرقت كرده است،

روز گذشته دادستاني رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه تحقيقات در رابطه با اين پرونده شروع شده است. وكلاي نتانياهو تلاش داشتند كه اين تحقيقات به بعد از برگزاري انتخابات موكول شود اما دادستان كل رژيم صهيونيستي تأكيد كرده كه با اين درخواست موافقت نشده است. افشاي جزئيات اين پرونده باعث خواهد شد كه آراي حزب ليكود به رهبري نتانياهو كاهش چشمگيري داشته باشد. گفته مي‌شود سارا نتانياهو با سوءاستفاده از طرح تحويل بطري به فروشگاه‌ها هزاران دلار پول به‌حساب بانكي خود ريخته است. همسر نتانياهو بطري‌هاي استفاده شده در دفاتر دولتي نخست‌وزيري را جمع‌آوري و طي اين طرح پول آنها را به‌حساب خودش واريز مي‌كرده است.

مقام‌هاي حزب ليكود اما با رد اين اتهامات اعلام كرده‌اند كه اين گزارش‌ها براي شكست و كاهش آراي نتانياهو در انتخابات از سوي احزاب چپگرا منتشر شده است. اين در حالي است كه همزمان با شروع تحقيقات دادستاني درباره اين پرونده فساد مالي، تزيپي ليوني رهبر حزب هاتنوعا با انتقاد از ولخرجي‌هاي نتانياهو از بودجه دولتي اعلام كرد كه نخست‌وزير اين رژيم در يك‌ماه بيشتر از ميانگين درآمد ماهانه شهروندان ديگر براي مصرف مشروبات الكلي هزينه مي‌كند. ليوني در نشستي انتخاباتي گفت: پولي كه نتانياهو در يك‌ماه براي مشروب خوردن هزينه مي‌كند معادل درآمدي است كه مردم عادي طي يك‌ماه با كار كردن به‌دست مي‌آورند تا ماليات، قبض آب و برق و هزينه خوراك بچه‌هايشان را پرداخت كنند.

  • نتانياهو مثل بمب خوشه‌اي

علاوه بر اين 2پرونده، نتانياهو به‌خاطر حمله به قنيطره عليه حزب‌الله هم تحت فشار و انتقادهاي داخلي گسترده قرار دارد. مخالفان نتانياهو اعلام كرده‌اند كه اين اقدام بي‌‌مورد او باعث شده تا حزب‌الله قدرت بيشتري بگيرد و محبوبيت بيشتري در منطقه پيدا كند. روزنامه هاآرتض روز گذشته به‌خاطر همين مسائل و دردسرهاي داخلي و خارجي نتانياهو در سرمقاله خود او را به بمبي خوشه‌اي تشبيه كرد كه هر لحظه مي‌تواند ماهيت رژيم صهيونيستي را به‌صورت كلي با خطر مواجه كند.

در سرمقاله اين روزنامه به مشكلات و بحران‌هاي مختلف نتانياهو اشاره و تأكيد شده كه حتي اوباما به‌دنبال دعوت كنگره آمريكا از نخست‌وزير اين رژيم به صراحت اعلام كرد كه حاضر به ملاقات و پذيرفتن نتانياهو نيست. در اين سرمقاله آمده است: علاوه بر مشكلات داخلي اكنون نتانياهو حداقل آبرويي كه اين رژيم در صحنه بين‌المللي داشته را هم از بين برده است.

در حال حاضر ليوني و يائير لاپيد، وزير دارايي و رهبر حزب يش عاتيد در مقابل نتانياهو متحد شده‌اند و احزاب راستگرا هم اعلام كرده‌اند كه در انتخابات زودهنگام در فهرست مشترك با نتانياهو شركت نمي‌كنند. نتانياهو و طرفداران افراطي او هر چند تنها باقي مانده‌اند اما هنوز دست از ايجاد تنش در منطقه بر نمي‌دارند. آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه كابينه نتانياهو به تازگي اعلام كرده كه جنگ سوم با لبنان و جنگ چهارم با غزه اجتناب‌ناپذير است؛حرف‌هايي كه مي‌تواند شكست سنگين نتانياهو را در انتخابات به‌دنبال داشته باشد.

کد خبر 286034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha