همشهری آنلاین: نمایش «Thebes got talent» در اجرای دوم خود در جشنواره تئاتر فجر به درخواست گروه اجرایی با نیم ساعت تاخیر به صحنه رفت در صورتی که تماشاگران در سرما بیرون از تماشاخانه ایرانشهر به انتظار ایستاده بودند.

جشنواره تئاتر فجر

به گزارش مهر، نمایش «Thebes got talent» نوشته و کارگردانی رضا غیور که در بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران به صحنه می‌رفت در اجرای دوم خود در شب گذشته 5 بهمن ماه به درخواست گروه اجرایی با بیش از نیم ساعت تاخیر به صحنه رفت.

این نمایش که در اجرای اول با استقبال کم مخاطبان همراه بود در اجرای دوم مورد استقبال بیشتری قرار گرفت اما گروه اجرایی با این استدلال که نیاز به تمرکز و گریم مجدد دارند حاضر نشدند مخاطبان را در موعد مقرر به سالن نمایش راه دهند.

گات تلنت

و یکی از عوامل اجرایی کار با بیان اینکه «تا ما نخواهیم تماشاگر نمی‌تواند وارد سالن تئاتر شود و بازیگرانمان فعلا نیاز به ریکاوری و تمرکز دارند» بازکردن درهای تماشاخانه ایرانشهر به روی مخاطبان را توجیه کرد. البته این رفتار غیر حرفه‌ای عوامل نمایش به کم تجربگی و نداشتن تجربه حضور در یک رویداد بین‌المللی و البته استرش و فشار ناشی از اجرای اثرشان باز می گردد اما احترام و حرمت نهادن به مخاطب از الزامات تئاتر است که باید مورد توجه قشر جوان قرار گیرد چون اجرای تئاتر بدون حضور تماشاگر امکان پذیر نیست.

این نمایش که در اجرای دوم میزبان آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی بود که به دیدن نمایش پسرشان خسرو آمده بودند با استقبال زیادی روبرو شد اما کند بودن ریتم نمایش و موفق نبودن کارگردان در ارائه ذهنیتی که مد نظرش بوده باعث خستگی مخاطبان شده بود.

در این نمایش علاوه بر خسرو پسیانی، سیاوس میری، دنیا نصر، مهسا طهماسبی، امیر زمانی‌فرد، الهام آهویی، محمدرضا اوزار، اصلان ملک‌نگاه، مجید قالبی، مهدی شاه‌پسندی، علی فرزانه‌پور، نیوشا مهدوی، احسان گوهری، سانلی مرادی ایفای نقش می کردند.

«من ...» به محمود دولت آبادی تقدیم شد

نمایش دیگری که شب گذشته یکشنبه 5 بهمن ماه در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی به صحنه رفت «من...» نام داشت. این اثر نمایشی به کارگردانی فرهاد تجویدی در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته بود که در اجرای اول خود میزبان داوران بخش بین الملل بود.

نمایش من

این اثر نمایشی به بیان مسایل و مشکلات اجتماعی که هر روزه در جامعه شاهد بروزشان هستیم، می پرداخت. فرهاد تجویدی در این نمایش از اتودهای کلاسی که هنرجویانش در کلاس بازیگری زده اند و بیشتر از زندگی شخصی شان هم نشات گرفته، استفاده کرده بود اما شیوه روایت یک نمایش به همان ترتیب اتودهای کلاسی برای یک اجرای حرفه ای که در بخش مسابقه یبن الملل به رقابت می پردازد مناسب به نظر نمی رسد. شاید این نمایش بهتر بود تنها در بخش مرور تئاتر ایران به صحنه می رفت تا مسابقه بین الملل.

هنرمندانی چون محمود دولت آبادی، گلاب آدینه، شیرین بینا، بهروز بقایی، مریم معترف، حمیدرضا صدر، اردلان شجاع کاوه، الیزا اورامی، شاهرخ فروتنیان و ... مهمانان این اثز نمایشی بودند که در پایان اجرای دوم تجویدی این نمایش را به محمود دولت آبادی تقدیم کرد.

کد خبر 285408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha