شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

انتشار خبر تخریب دیوار آرامگاه دانیال نبی در شهر شوش به‌دلیل گودبرداری در طرح توسعه این آرامگاه موجب شد تا عاطفه رشنویی، معاون میراث‌فرهنگی استان خوزستان به خبرگزاری میراث فرهنگی اعلام کند که طرح توسعه آرامگاه دانیال نبی مصوب سازمان میراث فرهنگی است و قرار است از فاصله ۳/۵متری گنبدخانه این آرامگاه اجرا شود.

آرامگاه دانیال نبی

به گفته او، در اين طرح لازم بود كه رواق‌ها و الحاقات براي پاكسازي بنا برچيده شوند و ديواري كه چند شب پيش ريزش كرد، در طرح توسعه بايد پيشتر تخريب مي‌شد كه به‌دليل كوتاهي پيمانكار اين اقدام صورت نگرفته بود.

او افزود: هيچ تخريبي صورت نگرفته و پوسته‌اي كه هم‌اكنون فروريخته است، مدت‌ها قبل بايد تخريب مي‌شد. به گفته او، كاشي‌هايي كه در خبرها اعلام شده بود تخريب شده مربوط به دوره قاجار و نيز كاشي‌هاي لعاب‌دار متعلق به دهه70 و پس از بازسازي جنگ بوده است.

به‌گفته معاون ميراث‌فرهنگي خوزستان، مقبره دانيال نبي تحت نظارت ميراث‌فرهنگي است و قرار است با مطالعه ژئوفيزيكي كه روي آن انجام مي‌شود، اقدامات استحكام‌بخشي آن در آينده آغاز شود.

عاطفه رشنويي افزود: ديوار در شمالي ورود به صحن آرامگاه دانيال نبي كه بايد در طرح توسعه تخريب و دوباره‌سازي مي‌شد، فروريخته است.

کد خبر 285145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha