همشهری آنلاین: ائمه جمعه کشور در خطبه‌های این هفته، با یادآوری نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، این نامه را چراغ راه برای این جوانان و نقشه راه آنان توصیف کرده و این نامه را موجب بیداری جوانان و سعادت جوانان به رغم تبلیغات پرهیاهوی جهان استکباری دانستند.

اظهارات ائمه جمعه در 18 مركز استان درباره پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی در جدول آمده است.

شهر

اظهارات ائمه جمعه

شیراز

آیت‌الله اسدالله ایمانی، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را اثرگذار و نتیجه‌بخش عنوان کرد و گفت: پیام رهبری آغاز حرکتی جدید و برنامه‌ای نو برای فراهم کردن رشد و بالندگی اسلام در جهان است.

تبریز

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به فرازهایی از پیام رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپا و امریکای شمالی، این پیام را ابتکاری حکیمانه خواند و گفت: این اقدام معظم له بازتاب بسیار مفیدی داشته است.

اصفهان

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: مضمون این نامه بیانگر آن بود که اسلام دین محبت است و جای ترس نیست و جوان‌ها خودشان باید پیام دین اسلام را که برگرفته از قرآن است بخوانند و به سردمداران خود گوش ندهند.

اردبیل

آیت‌الله سید حسن عاملی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا حرکتی شایسته برای معرفی اسلام حقیقی به جهانیان است. نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به جهانیان نشان داد که روش دعوت در اسلام شمشیر نیست بلکه برهان و حکمت است.

کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد صباحی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی فرموده‌اند که سیاستمداران و دولتمردان شما آگاهانه راه سیاست را از راه درستی جدا کرده‌اند. در این نامه به جوانان تاکید شده است که شناخت مستقیم و بی‌واسطه از دین داشته باشید.

گرگان

آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا گفت: یقین داریم با این پیام تاریخی، دنیای غرب از خواب غفلت بیدار خواهد شد و موجی از بیداری در آینده‌ای نزدیک در این کشورها رقم می‌خورد. این پیام که حاوی نکات ارزشمند بسیار است به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌ای جهان گسترش یافت که جای بسی خوشحالی دارد.

بیرجند

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن مشرفی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب آنچنان در فضای مجازی انعکاس داشت که توطئه استکبار برای راه‌اندازی موج اسلام‌هراسی، افشا و ظلمت‌کده غرب را رسوای عالم ساخت. معظم له از مردم و به خصوص جوانان آمریکا و اروپا درخواست کرده‌اند حداقل برای ابهام‌زدایی ذهن خودشان چند لحظه‌ای را در قرآن به تدبر بپردازند.

زنجان

آیت‌الله علی خاتمی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اقدامی افتخارآمیز و ناشی از زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی معظم له است. این نامه با منطق و مستدل نوشته شده و به خوبی فطرت پاک جوانان حقیقت‌جو را خطاب قرار داده است.

بجنورد

حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم یعقوبی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی یادآور نامه تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق است. معظم له پیام پرمحتوا را به جوانان اروپا و آمریکای شمالی دادند و همانند امام راحل بیداری وجدان‌های خفته را خواستار شدند. جوانان اروپا و آمریکای شمالی باید پیام رهبر معظم انقلاب را به دقت مطالعه کنند و نهایت استفاده را از آن ببرند زیرا بکارگیری محتوای این پیام، بیداری و سعادت را برای آنها در پی دارد.

بوشهر

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی بیان کرد: جوانانی که اهل یقین و به دنبال حقیقت هستند، خودشان به سمت اسلام واقعی روی خواهند آورد.

همدان

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره آشنایی آنها با اسلام از طریق قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام (ص)، نقشه دشمنان را نقش برآب کرد. موج اسلام‌هراسی بعد از کشتار کارکنان یک نشریه هتاک به پیامبر اعظم (ص) در غرب شکل گرفت که رهبر فرزانه انقلاب با صدور این پیام سازنده این موج را بی‌اثر کردند.

شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمين سید ابوالحسن فاطمی از جوانان اروپا و آمریکا خواست همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی دعوت کرده‌اند با حقایق اسلام واقعی آشنا شوند و درباره اسلام ناب محمدی تحقیق کنند. وي گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، هدایت‌گرانه است و راه روشنی را پیش روی جوانان اروپایی و آمریکایی گذاشته تا خود درباره اسلام تحقیق کنند. این روزها بسیاری از جوانان اروپایی و آمریکایی از طریق شبکه‌های اجتماعی در فضای اینترنت که دهکده جهانی است با هم در ارتباط می‌باشند و این نامه بهترین پیام برای جوانان غربی در باره اسلام است.

یزد

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: نامه و پیام رهبرمعظم انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا یادآور نامه امام (ره) به گورباچف است. امام جمعه یزد با اشاره به نامه رهبرمعظم انقلاب به چهل و نهمین نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا خطاب به جوانان اروپا و آمریکا افزود: این نامه یک امربه معروف بجا و به موقع برای معرفی جریان فتنه‌های اخیر است.

اهواز

آیت‌الله محسن حیدری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند ملت‌ها را علیه اسلام بشورانند و امید می‌رود نامه معظم له چراغی باشد برای تمام کسانی که نفس مستعد دارند تا به سوی اسلام حرکت کنند.

کرمانشاه

آیت‌الله مصطفی علما به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و غرب اشاره کرد و گفت: ایشان در این نامه از جوانان اروپایی خواسته‌اند که خود مستقیم به تحقیق درباره دین اسلام بپردازند تا حقیقت این دین سراسر رحمت و مهربانی برای‌شان معلوم شود.

خرم آباد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی گفت: پیام بسیار مهم و روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی پایه‌های قدرت این کشورها را متزلزل کرده است. رهبر معظم انقلاب در این پیام، جوانان را به شناخت اسلام از منابع اصلی و بدون هیچ واسطه‌ای دعوت کرده که بسیار در بین جوانان تاثیرگذار است.

رشت

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی با اشاره به نامه روشنگرانه و بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: رفتارهای ناپسند گروه‌های افراطی همچون داعش و تکفیری‌ها، با روح متعالی دین مبین اسلام سازگار نیست و نامه رهبر فرزانه انقلاب، برای روشن شدن حقیقت اسلام بوده است.

ساری

آیت‌الله نورالله طبرسی با اشاره به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا گفت: آنان فریب تبلیغات رسانه‌های دشمن را نخورند و برای شناخت بیشتر اسلام واقعی به قرآن و سخنان بزرگان این دین الهی مراجعه کنند.

  • منبع: ايرنا
کد خبر 285113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha