همشهری آنلاین: اساتید حوزه و دانشگاه وب نوشت‌هایی در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) منتشر کردند.

دكتر محسن اسماعيلي، دانشيار دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در مطلبي با عنوان «سلام بر پیامبر خوبی‌ها» كه در پايگاه اطلاع رساني شخصي خود منتشر كرده، آورده است: «اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم؛ گرچه نخستین نمونه از پاشیدن خاک به سوی خورشید نیست اما دفاع کور و استدلال‌های سستی که در جانبداری از آن شد، نشان می‌دهد که جاهلیت مدرن با زشت‌ترین چهره خود در حال خودنمایی است.

باید به حال بشریتی گریست که چنین ابوجهل‌هایی مدعیان حقوق و آزادی بیانش هستند. محکومیت، ساده‌ترین واکنشی است که می‌توان در برابر آنان نشان داد. وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

دنیا بداند که همه ما عاشق محمد (ص) هستیم ...» (1)

آيت الله دكتر سيد هاشم بطحايي گلپايگاني، استاد حوزه علميه قم و دانشگاه تهران نيز در پايگاه اطلاع رساني شخصي خود در مطلبي با عنوان «اتفاقی خطرناک در جهان»، نوشت: «این روزها بر خلاف ادعای مدعیان حقوق بشر غربی و تمدن مدرن، شنیده می‌شود که عده‌ای غیرمتمّدن و غیرمتدیّن به ادیان الهی؛ دست به جسارت به ساحت مقدس پیامبر رأفت و رحمت زده و تصاویر موهنی با قلم‌فرسائی صهیونیست‌های کینه‌توز در روزنامه و رسانه‌ها در معرض دید پیروان ادیان مقدس الهی به ویژه مسلمان‌ها می‌گذارند و مساجد و معابد را به آتش می‌کشند و تخریب می‌کنند در حالی که در قرآن مقدس در آیات متعدد از تمام پیامبران از آدم تا خاتم به ویژه حضرت موسی و حضرت عیسی، ثنا و ستایش شده و آنها را پیامبران اولی‌العزم معرفی می‌فرماید و والده مکرمه حضرت مسیح (حضرت مریم علیها السلام) را نیز مورد ستایش قرار می‌دهد؛ لذا هیچ مسلمانی به خود اجازه نمی‌دهد که به ساحت مقدس و معابد و مراکز عبادی آنها (کلیسا و کنیسا) جسارت و توهین کند بلکه آنها را تقدیس می‌نماید.

سئوال اینجانب نخست از جنابان مقام منیع پاپ و اسقف‌ها و کاردینال‌ها و بزرگان روحانی مسیحیت آن است که آیا آئین رأفت و رحمت و گذشت حضرت عیسی با اینچنین اقدامات وحشیانه موافق است؟! که قطعاً چنین نیست زیرا شأن حضرت عیسی و پیروان اندیشمند آن حضرت (از بالاترین مقام یعنی روحانی و در رأس آنها عالیجناب پاپ و نیز دانشگاهیان و بازرگانان و سیاسیون خردمند مسیحیت) به دور از آن است که در دنیای متمدن و حقوق بشر به این کارهای وحشیانه راضی باشند!

و سئوال دیگر اینجانب اینکه چرا بزرگان و متنفذین مسیحیت، جلوی این حرکات موهون که مسیحیت را بدنام می‌کند، نمی‌گیرند؟!

اینجانب از این پیش‌آمد بسیار متأثر شدم و آن اندازه که آن را برای دنیای مسیحیت که یکی از ادیان مقدس الهی است زیانبار تلقی می‌کنم به مراتب بیشتر از آن است که به مساجد مسلمان‌ها خسارت وارد می‌کنند چنانکه افراد فراوانی از کشورهای غربی با هیچ انگیزه ایدئولوژی بلکه به عنوان مزدور، تحت لوای اسلام به نام داعش به جان ملل دنیا افتاده ولذا مسیحی و یهودی و مسلمان‌ها را (از صغیر و کبیر) از دم تیغ می‌گذرانند در حالی که تمام مسلمانان آگاه از عمل آنها بیزارند و آن را محکوم می‌کنند لذا شما نیز وارد عمل شوید و نگذارید، کیان مسیحیت با این وحشی‌گری‌ها آسیب ببیند!

در پایان از عالیجناب پاپ مقام منیع مسیحیت و سایر روحانیون انتظار می‌رود تا برای حفظ عزت و آبروی حضرت عیسی و مسیحیت با اعلامیه‌ها و واکنش‌های مؤثر، انزجار خود را از عمل شنیع گروهک‌های مزدور که اصولاً با دیکته صهیونیست و تقویت مالی دلارهای نفتی دست به این جنایات وحشیانه می‌زنند اعلان کنند و نگذارند میان ادیان الهی که نشئت گرفته از مبدأ واحد یعنی حضرت احدیت است تفرقه ایجاد شود که به نفع هیچ کسی نخواهد بود. والسلام علی من اتبع الهدی» (2)

دكتر حسن بشير، دانشيار دانشگاه امام صادق (ع) نيز در وب سايت شخصي خود با نام «وب نما: پنجره‌ای بر مباحث میان رشته‌ای فرهنگ و علوم ارتباطات» با انتشار شعري از وفايي شوشتري با عنوان «ما عاشق محمد (ص) هستیم»، نوشت: «در جایی که خداوند متعال عاشق محمد (ص) باشد، ما چگونه نباید شیفته آن وجود مبارک باشیم. جهان با تولد وی دوباره متولد شد. امکان با وجود وی از عدم قامت بلند کرد و به برکت وجود وی جهان خلقت اینچنین زیبا گشت. فهم و کشف و درک این حقیقت نیازمند ذهن صاف، قلب پاک و چشم بینا است. آنان‌که به ظاهر بینا و در حقیقت کوردل می‌باشند، این حقیقت را نه تنها درک نمی‌کنند، بلکه در تلاش هستند که با تلاش‌های مذبوحانه خود، نور این حقیقت را خاموش نمایند.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده، نورخویش است ، اگر چه کافران را ناخوش آید.) (قران کریم، توبه: 32)

تلاش‌های کوردلانه در غرب و شرق چه در شکل نشریه‌ای در فرانسه و چه در حرکتی به نام آزادی بیان از زبان مستکبران و چه از رفتار آنان‌که به نام دین بزرگترین ظلم را به این وجود مقدس و با برکت وارد می‌سازند، نمی‌توانند نور حقانیت پیامبر اعظم (ص)، آن وجود مبارک و مقدس، را خاموش نمایند، و این وعده خداوند متعال است که در قران کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

آنچه هم اکنون به نام آزادی بیان در توهین به مقدسات بشری و ادیان الهی می‌شود، نه تنها ظلم بزرگ به انسانیت بلکه بر خلاف عقل و عقلانیتی است که ریشه در فطرت انسان دارد. در حقیقت جاهلیت کور مدرن، نه فقط در تلاش است جامعه غربی را از برکت وجود آن پیامبر عظیم الشأن (ص) دور سازد، بلکه در صدد آن است که حقانیت اسلام را در جهان کنونی مورد تهاجم قرار دهد، تا انسان همچنان در استضعاف و جاهلیت، حیات خود را سپری کند، تا زورمندان و مستکبران به حیات ننگین خود ادامه دهند.

محکوم کردن این حرکت، کوچکترین گامی است که در این زمینه برداشته می‌شود. و حرکت استوار و محکم در جهت تبیین اسلام و آنچه که آن پیامبر بزرگ بشریت برای انسان‌ها در طول تاریخ به ارمغان آورد. باید به بزرگترین هدف و تلاش انسان کنونی، به ویژه مسلمانان، تا ظهور موعود (عج) باشد». (3)

کد خبر 284862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha