سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه چهار سیما در ۳۶ امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژه برنامه‌هایی چون «ملا زمان رکاب، پرونده، تئا‌تر فجر، فیلم فجر، موسیقی فجر، کاریکاتور، آواز در باران و با چراغ و آینه» را روی آنتن می‌برد.

سیما ۴

به گزارش تسنیم، برنامه «ملا زمان رکاب» نقش روشنفکران حامی استبداد، نزدیکان و یاران رضاخان مثل: فروغی، داور، تیمور تاش و... را در هفت قسمت 30 دقیقه‌ای بررسی می‌کند. این افراد در به پادشاهی رسیدن رضا خان سهم قابل توجهی داشتند که با استفاده از تصاویر آرشیوی، مولفه قصه گویی و هنر گرافیک و موشن گرافیک معرفی می‌شوند.

گفتنی است برنامه 5 قسمتی «پرونده» برخی از برنامه‌های شبکه‌های معاند که تاریخ معاصر ایران را با رویکرد سیاسی مورد نظرشان مرور می‌کند را بررسی می‌کند. هر قسمت از این برنامه 30 دقیقه است.

لازم به ذکر است برنامه‌های «فیلم فجر، تئا‌تر فجر و موسیقی فجر» هر کدام در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای اختصاص دارد به اخبار جشنواره فجر در حوزه‌های تئا‌تر فجر و موسیقی فجر.

همچنین برنامه ترکیبی «کاریکاتور» با هدف معرفی کاریکاتوریستهای بر‌تر انقلاب اسلامی از جمله احمد عربانی، بهمن عبدی، مسعود شجاعی، حسین رحیم خانی و... روی آنتن می‌رود. این برنامه نیز در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای پخش می‌شود.

مجموعه نمایشی «آواز در باران» در ده قسمت تصویرگر زندگی پر افت و خیز یک سرهنگ تبعیدی در دوران پهلوی است. این سریال را صدرالدین شجره کارگردانی کرده است و اکبر زنجان‌پور، بهزاد فراهانی، میکائیل شهرستانی، رسول نجفیان، سامیه لک، زهرا سعیدی و فرخ نعمتی در آن ایفای نقش می‌کنند.

مخاطبان شبکه علم و فرهنگ در دهه مبارک فجر با دیدن برنامه «با چراغ و آینه» پای گفتگو با استادان ادبیات می‌نشینند. در این برنامه نمونه‌هایی از نظم و نثر فارسی که مرتبط با مفاهیم انقلاب اسلامی است ارائه خواهد شد. دکتر دادبه و دکتر تمیم داری از جمله فرهیختگانی هستند که در این برنامه حضور خواهند داشت.

برنامه «نغمه‌ها» با دو تن از آهنگسازان و خواننده‌های سرودهای حماسی انقلاب اسلامی گفتگو می‌کند. همچنین برنامه‌های صبحگاهی و نیمروزی «طلوع و اردی بهشت» به ترتیب با هدف به تصویر کشیدن دستاوردهای علمی- فناوری انقلاب و بررسی نقش زنان در انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود.

یادآور می‌شود برنامه‌های «کتابنامه و کاغذ رنگی» نیز برای بررسی کتابهای بر‌تر انقلاب اسلامی و تحلیل کتابهای بر‌تر انقلاب تماشایی است.

کد خبر 284844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha