اخذ کارمزد از تراکنش‌ کارتخوان‌ها پس از حدود ۳‌ماه مسکوت‌ماندن دوباره در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفت.

کارتخوان

به گزارش همشهري، مهرماه امسال اعلام شده بود كه از ابتداي آبان ماه از تراكنش‌ كارتخوان‌ها كارمزد گرفته مي‌شود؛ خبري كه با مخالفت مردم و به‌ويژه كسبه مواجه شد و دولت با مسكوت گذاشتن اين تصميم دستور بررسي بيشتر را صادر كرد.

مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي در يك نشست خبري با رد هرگونه خبري مبني بر خارج‌شدن طرح كارمزدگيري از كارتخوان‌ها از دستور كار شوراي پول و اعتبار تصريح كرد: اين موضوع كاملا در دستور كار قرار داشته و در ايام آتي بررسي مي‌شود.

ناصر حكيمي در مورد رقم دقيق براي كارمزد كارتخوان‌ها توضيح داد: عدد قبلي اعلام شده رقمي متوسط بود و بايد گفت كه كارمزدها فيكس نيستند و بسته به نوع كار، رقم و تعداد تراكنش و 10 تا 12 فاكتور ديگر متفاوت است. به گفته اين مقام مسئول، الگوي تعيين كارمزد‌ها بسيار پيچيده‌تر است، اما با كارمزد كارتخوان رقم ناچيزي خواهد بود.

مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي در پاسخ به اينكه آيا شورا و بانك مي‌خواهند در روزهاي پاياني سال اين طرح را اجرا كنند؟ گفت: زمانبندي اجرايي‌شدن آن با توجه به ملاحظات و تصميم شورا خواهد بود.به گزارش خبرنگار ما، فرهاد نيلي، رئيس پژوهشكده پولي بانك مركزي هم از برگزاري چهارمين همايش سالانه بانكداري الكترونيك و نظام‌هاي پرداخت در روزهاي 6 و 7بهمن‌ماه سال‌جاري در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد خبر داد و گفت: اين همايش تفاوت‌هاي چشمگيري با 3همايش قبلي دارد. در اين سال‌ها در بخش اطلاعات اتفاقات خوبي افتاده، سرعت، حجم و ارزش مبادلات به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش يافته، اما بانكداري سنتي هنوز از اين موضوع تأثير نگرفته است.

کد خبر 284743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha