یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور در استان‌های واقع در جنوب بارندگی آغاز شده و به تدریج گستره بارش‌ها به شرق و سپس شمال‌شرق و مرکز کشیده می‌شود.

به گفته وی، امروز (یکشنبه 28 دي) بارش در مناطق ذکر شده تشدید شده، سپس دوشنبه این سامانه به مناطق جنوب‌شرق گسترده می‌شود و به‌تدریج اواخر وقت سه شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شدت بارش‌ها یکشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس، و دوشنبه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی با بیان این که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود، گفت: امروز با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش در این مناطق به ویژه غرب سواحل تشدید می‌شود، یکشنبه نیز بارش در سواحل خزر ادامه داشته و به تدریج دوشنبه بارش در سواحل قطع می‌شود.  یکشنبه برای شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما دراین روز -1 و 8 درجه سانتیگراد خواهد بود. سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 0 و 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 284569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha