چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان می‌گویند: فراگیری زبان دوم در کودکی قدرت مغز را افزایش می‌دهد، به گونه‌ای که کسانی که در ۱۰ سالگی فراگیری زبان دومی را آغاز کرده‌اند، در میانسالی از ذهن هشیارتری برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، محققان با انجام یک مطالعه متوجه شدند کودکانی که از 10 سالگی شروع به فراگیری زبان دوم کرده بودند سطح ماده سفید مغزشان افزایش یافته بود.

این افزایش سطح در محل‌هایی از مغز مشاهده شد که مسئول فراگیری زبان و پردازش معنایی بود.

نتایج حاصل از این مطالعه در واقع تاکیدی است بر مطالعات قبلی که نشان داده بود فراگیری زبان دوم در اوان کودکی و پیش از 10 سالگی موجب تقویت قدرت مغز می‌شود.

محققان در این مطالعه اسکن‌های مغزی 20 نفر را که همگی حدود 30 ساله سن داشتند و دست کم 13 ماه در انگلیس زندگی کرده بودند بررسی کردند.

تمامی این افراد از 10 سالگی شروع به فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود کرده بودند.

محققان اسکن‌های مغزی این افراد را با 25 نفر که هم سن و سال آنها بودند اما تنها به زبان انگلیسی صحبت می کردند، مقایسه کردند.

نتیجه این تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از افزایش سطح ماده سفید مغز افرادی بود که از 10 سالگی شروع به فراگیری یک زبان دوم کرده بودند.

محققان متوجه شدند: افرادی که در کودکی شروع به فراگیری زبان دوم می‌کنند، ذهن تیزتری در میانسالی خواهند داشت.

همچنین مطالعه دیگری که توسط محققان دانشگاه "ادینبورگ" انجام شد نشان داد که فراگیری زبان دوم در هر سنی موجب به تاخیر انداختن زوال عقل و هوشیار نگاه داشتن ذهن در سالخوردگی می‌شود.

کد خبر 284130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha