چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد تماشاگران فوتبال در لیگ‌های بزرگ فوتبال اروپا کاهش یافته‌است، اما در آلمان فروش بلیت‌های مسابقات رکوردی برجای گذاشته که تا امروز کم‌نظیر بوده‌است

بوندس‌لیگای آلمان سیمای تازه و شادابی به فوتبال این  کشور داده است. اکثر کلوب‌ها توسط سرمایه‌داران خریداری شده، جای ایستادن برای دیدن بازی‌ها خیلی وقت است از بین رفته، بلیت‌های مسابقات گران شده و متمول‌ها جایگزین تماشاگران معمولی و همیشگی فوتبال شده‌اند؛ نوشیدن الکل در ورزشگاه‌ها ممنوع است. تمام این دلایل جذابیت مسابقات فوتبال را در اکثر کشور‌های اروپا مخصوصاً انگلیس گرفته‌است.

رکوردهای بی‌سابقه
 
به گزارش دویچه‌وله ، بوندسلیگا به رکورد بی‌سابقه‌ای دست یافته‌است. جذابیتِ فوتبال آلمان به‌شدت رشد کرده‌، به‌شکلی که در تاریخ فوتبال این کشور سابقه نداشته‌است. دو هفته قبل از آغاز بازی‌های فصل جدید بوندس‌لیگا، بیش از ۳۷۷هزار بلیت این فصل از مسابقات فروخته‌شد. این رقم رکورد سال ۲۰۰۵ آلمان را هم شکست.
 
هم‌زمان با شکسته‌شدن رکورد فروش بلیت، تیم‌های این لیگ رکورد سرمایه‌گذاری و خرید بازیکن در این کشور را شکستند. تا کنون ۱۶۵میلیون یورو در بوندس‌لیگا سرمایه‌گذاری شده‌است. تنها بایرمونیخ بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن پرداخت کرده‌است. این در حالی ا‌ست که هنوز یک ‌ماه به پایان مهلت خرید بازیکن در این فصل باقی مانده است.
 
اما به‌راستی رمز محبوبیت فوتبال آلمان چیست؟

رئیس اتحادیه لیگ فوتبال آلمان، ولفگانگ هولتس‌هویزر دلایل جذابیت فوتبال این کشور را، ورزشگاه‌های عالی و نتایج  مثبتِ برگزاری  جام‌جهانیِ ۲۰۰۶ در آلمان می‌داند.
 
روزنامه‌ گاردین در گزارشی نوشت که  طرفداران فوتبال در آلمان می‌توانند همان‌چیزهایی را تجربه ‌کنند که واقعاً انتظارش را دارند: " بازیکنان مشهور در زمین، بلیت‌های ارزان‌ قیمت، سوسیس آلمانی، ورزشگاه‌های عالی و گل‌های زیاد"
 
بی‌بی‌سی نیز در گزارشی، که پایان فصل قبلِ بوندس لیگا تهیه شده‌بود، اعلام کرد : "فوتبال آلمان هنوز دزدیده نشده‌است، چه از سوی سرمایه‌داران و چه از سوی به‌آشوب‌کشندگان". بی‌بی‌سی رمز جذابیت فوتبال آلمان را همین امر می‌داند: "در آلمان فوتبال هنوز متعلق به مردم است."

کد خبر 28398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز