سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

با پایان گرفتن ماه جولای آمار فروش کلی خودرودربازار آمریکای شمالی منتشر شد.

تحلیلگران بازار خودرو با بررسی آمار منتشره می‌گویند که فروش کلی خودروها در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دچار کاهش شده است.

جنرال موتورز که هنوز لقب بزرگترین خودروساز دنیا را با خود یدک می‌کشد در ماه جولای با افت فروش شدیدی درحدود 19 درصد مواجه شده است.نکته جالب اینجاست که جنرال موتورز درسه ماهه دوم سال 2007 با فروش خوبی مواجه بود اما انگار ماه جولای ماه شانس و اقبال آنها نبوده است.

فورد موتور که قرار است تا پایان ماه جاری تکلیف یکی دو برند اروپایی خود یعنی جگوار و لندرور را روشن کند نیز در مسیر نزول قرار گرفته. آمار فروش فورد حاکی از کاهش 17 درصدی در ماه جولای  می‌باشد.

 تویوتا که به شدت د رتدارک عبور از جنرال موتورز است نیز در ماه جولای با کاهش فروش مواجه شده است.البته روند نزولی فروش تویوتا چندان محسوس نیست. این کمپانی 5/3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش فروش داشته است که البته اولین آمار نزولی پس از آگوست 2004 است.

 هوندا دومین خودروساز بزرگ ژاپن هم با کاهش فروش خفیف 3 درصدی مواجه شده است. جالب است که هوندا د ربازار آمریکا نیز رتبه دوم خودروسازان ژاپنی را در اختیار دارد.

 نیسان موتور جزءمحدود خودروسازانی است که در ماه جولای با ا فزایش فروش مواجه شده است. تحلیلگران معرفی مدل ورسا به بازار را عامل اصلی این رشد صعودی می‌دانند.البته فروش آلتیما هم بسیار خوب بوده است.

دایملر –کرایسلر با کاهش 8 درصدی فروش تابستان را بد شروع کرد. البته طبق معمول فروش بخش آلمانی این گروه بهتر از بخش آمریکایی است. خودروهای مرسدس بنز هنوز محبوبتر از مدلهای کرایسلر هستند.

رشد 10 درصدی فروش خودرو در ایتالیا

 فروش خودروهای جدید در کشور ایتالیا در ماه جولای با رشد سالانه 1/10 درصد روبرو شد. وزارت حمل و نقل ایتالیا اعلام کرد: فروش خودروهای جدید در این کشور با رشدی سالانه 1/10 درصد روبرو شد و در ماه جولای سال 2007 به رقم 211 هزار و 475 رسید. این رقم در ماه گذشته 0/8 درصد رشد داشته است.

حدود 459 هزار و 71 خودروی دست دوم هم در این دوره به فروش رسیده است که نشان دهنده افزایشی 17/7 درصدی نسبت به رقم 428 هزار و 340 خودروی فروخته شده در سال گذشته می‌باشد.

میزان فروش کلی خودروهای جدید 54/31 درصد و خودروهای استفاده شده 46/68 درصد افزایش یافت که روی هم رفته به رقم کلی 670 هزار و 546 دستگاه رسیده است.
در ماه جولای، ثبت نام برای خرید خودروی مدل فیات با 56/9 درصد افزایش به 49 هزار و 57 دستگاه رسید که سهم بازار این خودرو را به 20/23 درصد رساند. این رقم در سال گذشته31/23درصد گزارش شده بود.

ثبت نام برای خودروی مدل فیات آلفا رومئو هم با 65/6 درصد افزایش شش هزار و چهارصد دستگاه گزارش شد که سهم بازار این مدل از 12/3 درصد در سال گذشته به 03/3 درصد در سال جاری رسیده است. ثبت نام برای خودروی فیات مدل لانچیا 52/13 درصد افزایش یافت و به نه هزار و ده دستگاه رسید.

گفتنی است فروش فورد نیز با 14/16 درصد افزایش به 16 هزار و 754 رسیده است.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 28381

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز