همشهری آنلاین: رشد دانشگاه‌های دولتی کشور در بازه زمانی ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ در کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد که بر اساس آن، واحدهای دانشگاهی دولتی تحت پوشش وزارت علوم در این بازه زمانی از ۷۰ به ۱۷۱ واحد رسیده است.

به گزارش ایرنا، کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بررسی «ضوابط گسترش و تأسیس واحدهای آموزش عالی در کشور در راستای توسعه دانشگاه متعادل و پایدار»، گزارش معاونت بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با عنوان «تحلیل روند تغییر و توسعه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با تأکید بر مؤسسات وابسته به وزارت علوم» را مورد بررسي قرار داد.

بر اساس اين گزارش، در بازه زمانی سال‌های 84 تا 92، واحدهای دانشگاهی دولتی تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از 70 به 171 واحد و واحدهای دانشگاهی و واحدهاي دانشگاهي تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از 41 به 51 واحد افزایش داشته‌اند.

در گزارش معاونت بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیشنهاد شده است تا ضوابط توسعه دانشگاه‌های دولتی و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی مورد بازنگری قرار گرفته و از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ساماندهی وضعیت موجود آموزش عالی استفاده شود.

کد خبر 283463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha