چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار ایرانیان مقیم آمریکا در جلسه ۱۴ کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، گزارش فرآیند و مراحل بررسی موضوع مهاجرت و همچنين گزارش موضوع «مهاجرت عام» در جهان که دربردارنده آمارهای رسمی کشورهای اصلی مهاجرپذیر در جهان است در کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به دریافت 317 هزار و 455 مجوز اقامت دائم در آمریکا توسط اتباع ایران از سال 1820 میلادی تا سال 2011، آمار مهاجرت ایرانیان به سوئد، انگلیس، آلمان و کانادا نیز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که آمار ایرانیان مهاجر به آمریکا در مقایسه با آمار مهاجرین اتباع سایر کشورها از جمله فیلیپین، کره و ویتنام بسیار کمتر است.

طبق آمار رسمی سازمان ملل متحد، تا پایان سال 2013 میلادی، جمهوری اسلامی ایران 857 هزار و 420 مهاجر را پذیرفته که بیشتر این مهاجران از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

در ادامه این گزارش با تحلیل وضعیت ایرانیان مهاجر در ایالات متحده آمریکا این نتیجه به دست آمده که ایرانیان مهاجر در این کشور از نظر تاثیرگذاری اجتماعی جزء طبقات تاثیرگذار در جامعه آمریکا هستند و همچنین به این نکته نیز اشاره شده که هر چند میزان کمی مهاجرت عام ایرانیان رقم قابل ملاحظه‌ای را دارا نیست، اما همین میزان جمعیت مهاجر ایرانی تأثیرگذاری قابل ملاحظه­‌ای در جامعه آمریکا داشته‌­اند.

کد خبر 283460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha