همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، با تاکید بر بررسی پرونده پدیده شاندیز در کمیسیون اصل نود، گفت:

padideh

فروش سهام، پرداخت نکردن عوارض تغییر کاربری و شکایت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهای تجاری قانونی مهم ترین تخلفات شرکت پدیده شاندیز است.

به گزارش خانه ملت، حسین آذین با بیان اینکه پرونده پدیده شاندیز مدت‌ها است که در کمیسیون اصل نودم مجلس در حال بررسی است، گفت: پدیده شاندیز سه مشکل اساسی دارد که یک مورد آن فروش سهام است.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اقدام این شرکت در فروش سهام غیرقانونی است، ادامه داد: به استناد قانون تجارت چون شرکت پدیده شاندیز سهامی خاص است نمی‌تواند به شکل سهامی عام عمل کرده و سهام بفروشد؛ در این زمینه یا باید تغییر ماهیت داده یا از طریق بورس سهامش را عرضه کند.

او در توضیح مشکل دوم شرکت پدیده شاندیز، گفت: موضوع پرداخت عوارض تغییر کاربری و پروانه‌های صادره از دیگر مشکلات شرکت پدیده شاندیز است که این موضوع در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.

آذین با بیان اینکه مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز برای پرداخت هرگونه عوارض و حقوق دولتی اعلام آمادگی کرده است، گفت: دراین زمینه مشکل خود دستگاه‌ها هستند که اقدامی برای دریافت عوارض نکرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مشکل سوم شکایت وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات مازاد بر واحدهای تجاری قانونی از شرکت پدیده شاندیز است، به عبارتی شرکت پدیده شاندیز بیش از محدوده‌ای که به آن واگذار شده تصرفات داشته که این موضوع در کارگروه زمین‌خواری کمیسیون اصل نود در دست بررسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس، با رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر متواری شدن مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز، گفت: این موضوع واقعیت ندارد و مدیرعامل این شرکت اعلام کرده پیگیر کارها است تا حق و حقوقی از مردم ضایع نشود.

کد خبر 283415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha