همشهری آنلاین: مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: تا پایان آبان امسال ۵۴ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش فارس، بشیر نازپرور اعلام کرد: در سال 92 تا پایان آبان ماه 57 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده بود که این تعداد با توجه به آمار 54 موردی امسال کاهش 5.3 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: از کل فوت شدگان به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن در 8 ماهه امسال، 42 نفر مرد و 12 نفر زن بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: در آبان ماه امسال تعداد فوت شدگان با گاز منواکسید کربن در استان تهران با کاهش 26.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 نفر اعلام شده است.

گاز منواکسید کربن بسیار سمی بی رنگ و بی‌بو است که به علت عملکرد نامناسب وسیله گرمایشی و در اثر سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده ناصحیح از وسایل گازسوز ایجاد می‌شود و در غلظت بسیار پایین نیز برای انسان خطرناک و کشنده است.

عدم نصب صحیح وسایل گرمایشی گاز سوز، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و نیز استفاده از وسایلی همچون اجاق گاز برای گرمایش فضای منازل و محل کار از مهمترین عوامل انتشار گاز منواکسید کربن و بروز مسمویت با این گاز است.

کد خبر 283410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha