سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

مترجم - سهیل امیری: مانولا آرکوی در 8 ژانویه سال1977 در شهر لاتینا در کشور ایتالیا متولد شد.

او در خانواده‌ای بسیار صمیمی و مهربان بزرگ شد. وقتی در سن نوجوانی تصمیم گرفت به عنوان یک هنرپیشه به عرصه سینما و تلویزیون قدم بگذارد، خانواده او نه تنها با حرفه او مخالفت نکردند بلکه همواره در تلاش بودند در رسیدن به اهدافی که فرزندشان در نظر دارد، او را حمایت کنند.

با توجه به حمایت‌های معنوی از سوی خانواده، او انگیزه بیشتری را برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایش بدست آورد. مانولا به محض اینکه تصمیم گرفت فعالیت در عرصه هنر را آغاز کند، پیشنهادهای بسیاری از جانب آگهی دهندگان محصولات و کالاهای مختلف دریافت کرد که از او خواسته بودند در تبلیغات شرکت‌های مختلف حضور داشته باشد.

 اگر چه پذیرش این درخواست‌ها درآمد مالی خوبی برای او بود، اما آرزوی بازیگری قوی‌تر از ثروت بود. در سال 1995 با ایفای نقش در چند برنامه تبلیغاتی توانست مسیر ورود به صنعت فیلمسازی ایتالیا را برای خود هموار سازد.

او با بازی در سیاهچاله‌ها و فارغ‌التحصیلان، فعالیت هنری خود را آغاز کرد. اگر چه نقش‌هایی که در این فیلم مانولا در آنها به ایفای نقش پرداخت خیلی مهم نبودند، اما زمینه مناسبی را برای او فراهم نمود تا بتواند با جدیت بیشتری فعالیت هنری خود را از سر گیرد . هر چه تجربه این هنرپیشه جوان بیشتر می‌شد توانایی او برای ایفای نقش در مقابل دوربین نیز افزایش می‌یافت. در نتیجه در سال 2002 این هنرپیشه، توانست در نقش‌های مهمی در فیلم‌های ایتالیایی حضور پیدا کند.

از آنجایی که این هنرپیشه در عرصه هنر بسیار خوش برخورد و خوش اخلاق و با نشاط است، فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی‌ای که در آنها به ایفای نقش پرداخته است نیز اغلب در گروه فیلم‌های کمدی قرار داشته‌اند.

 او بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد به محبوبیت و شهرت رسید. چهره خونگرم و مهربان این هنرپیشه ایتالیایی در جذب مخاطبان بی‌تاثیر نبوده است.علاوه بر موفقیت‌های چشمگیر مانولاآرکوی در بخش سینما، ایفای نقش در مجموعه افسران پلیس سبب شد او بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بازی در نقش پائولا ویتالی در مجموعه تلویزیونی افسران پلیس در سال2002، موفقیت بزرگی در کارنامه هنری مانولا به شمار می‌آید و یکی از دلایل موفقیت سریال افسران پلیس نیز حضور این هنرپیشه در این مجموعه است.

پس از پخش این مجموعه تلویزیونی موفق و محبوب، مانولا به عنوان مجری جشنواره سالانه موسیقی ایتالیا که نزد مردم این کشور از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، برگزیده شد.او نامزد سابق فوتبالیست معروف ایتالیا، فرانچسکو توتی بود. این موضوع سبب شد که مطالب بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات به این امر اختصاص پیدا کند.

با توجه به اینکه داستان زندگی مانولا آرکوی مورد توجه بسیاری از عناوین خبری کشور ایتالیا قرار گرفت، پیش‌بینی می‌شد فعالیت‌های هنری‌ای که از این پس به او پیشنهاد شود، موفقیت‌های بزرگی را برای او به همراه داشته باشد.

 در سال  2003 در یک فیلم اسپانیایی حادثه‌ای- کمدی به ایفای نقش پرداخت و پس از آن نیز در سال 2005 در دو مجموعه تلویزیونی که یکی از آنها فصل‌های بعدی مجموعه تلویزیونی افسران پلیس بود، ظاهر شد.

استعداد ویژه او در عرصه هنر زمینه مناسبی را فراهم آورد تا او بتواند مسیرهای رشد و ترقی را به سرعت طی کند. او برای اینکه بتواند پله‌های ترقی را طی کند شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد.

او در حال حاضر در تلاش است هر چه سریع‌تر زبان انگلیسی را فرا گیرد و به آن مسلط شود. مانولا آرزو دارد روزی بتواند به عنوان هنرپیشه معروفی در ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گیرد و در بسیاری از فیلم‌های آمریکایی به ایفای نقش بپردازد.

منبع: Imdb.com

کد خبر 28328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز