سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حادثه‌ای که برای آمر به معروف در روز جمعه در تهران رخ داد، گفت: ناجا به شرطی که آمر به معروف و ناهی از منکر برخورد عملی نداشته باشد، از آمر به معروف حمایت می‌کند.

 اگر فرد تذكر زباني داد و كسي كه نهي از منكر شده، چاقو زد، ما برخورد مي‌كنيم و به فرمانده انتظامي تهران دستور دادم هر چه زودتر ضارب را دستگير كنند. سردار اسماعيل احمدي‌مقدم، فرمانده نيروي انتظامي درخصوص بازگرداندن طرح آمران به معروف و ناهيان از منكر به مجلس شوراي اسلامي توسط شوراي نگهبان، تأكيد كرد: ايرادات گرفته شده از سوي شوراي نگهبان به اين مصوبه رد كل اين موضوع نيست.

وي همچنين در مورد بودجه سال آينده نيروي انتظامي گفت: بودجه ناجا 15درصد افزايش داشته؛ اين نشانه آن است كه مشكلات ما براي پيشرفت بيشتر در سال آينده ادامه پيدا مي‌كند، چرا كه اين افزايش تنها افزايش ضريب حقوق را دربرمي‌گيرد و بيشتر بودجه صرف هزينه‌هاي ناجا مي‌شود البته اين موضوع باعث نمي‌شود كه نيروي انتظامي از حركت باز ايستد و تنها باعث كندشدن سرعت حركت ما خواهد شد. در حوزه تملك و دارايي، دولت توجه كرده و اين بودجه از 100ميليارد به 200ميليارد ارتقا يافته و در هيچ رقمي رشد قابل توجهي نداشته‌ايم؛ البته در مجلس پيگير هستيم. در مورد بودجه مرزباني هم دولت كار خوبي كرده و رديف كامل بودجه مرزها را كامل واگذار كرده و اين عملكرد خوبي است. سردار احمدي‌مقدم همچنين به ادامه روند كاهش سرقت در كشور اشاره كرد و گفت: در آذر امسال نسبت به آذر گذشته 7درصد كاهش سرقت داشته‌ايم، ولي آمار امسال ما 2درصد كاهش داشته و اين روند را تا پايان سال ادامه مي‌دهيم، البته در كاهش سرقت و تصادفات نيز آهنگ خوبي داريم.

فرمانده ناجا همچنين ميانگين تحصيلي كاركنان ناجا را چنين توضيح داد: عموماً كاركنان نيروي انتظامي با دارا بودن مدرك پايان دوره دبيرستان مي‌توانند به اين نيرو وارد شوند و عده‌اي نيز پس از ارتقاي درجه و در دوره افسري جذب نيروي انتظامي مي‌شوند ولي در مجموع ميانگين تحصيلي كاركنان پليس 14 تا 15سال تحصيلي است كه در آينده بايد اين ميزان 2 تا 3سال ارتقا يابد. البته با توجه به اينكه نيروي انتظامي از يك بدنه اجرايي برخوردار است، شايد بالابودن تحصيلات مزيت زيادي براي اين نيرو محسوب نشود چرا كه به‌عنوان مثال به‌كارگيري يك نيروي فوق‌ليسانس در مرزها به‌نوعي سرمايه‌گذاري غيرطبيعي است.

کد خبر 283272

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha