همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: به علت ضعف اشرافیت و کنترل مرزها از سوی برخی کشورهای همسایه، در حقیقت مرزبانان کشورهای همسایه نیز هستیم.

قاسم رضایی

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «قاسم رضایی» در نشست مشترک فرماندهی مرزبانی ناجا با نمایندگان فراکسیون مرزی مجلس شورای اسلامی افزود: یکهزار و 500 کیلومتر از مرز، فاقد جاده است که دسترسی ما به این مناطق را کم کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تهدیدات زیادی ما را احاطه کرده و به دلیل ضعف اشرافیت و کنترل مرزها از سوی برخی کشورهای همسایه، در حقیقت ما مرزبانان کشورهای همسایه نیز هستیم.

سردار رضایی گفت: مرز امانت بزرگی است که پاسداری از آن به فرزندان این مملکت در مرزبانی سپرده شده و باید به خوبی از مرزها حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت مرز فرمودند، «مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است»، فرمایشات ایشان نشان دهنده، جایگاه بسیار بالای مرز است.

سردار رضایی افزود: جمهوری اسلامی ایران، با داشتن طولانی ترین مرز ( 8هزار و 855 کیلومتر) در بین 9 کشور خاورمیانه، مقام اول را دارد از طرف دیگر با 15 کشور همسایه هستیم.

وی گفت: توپوگرافی و وضعیت آب و هوایی مرزهای کشور نیز باعث شده تا خدمت در مناطق مرزی بسیار سخت شود؛ اختلاف دما در مرزها از 30 درجه زیر صفر در مرزهای شمال غرب کشور تا بیش از 50 درجه در مرزهای جنوبی، است، بنابراین لازم است که امکانات مناسب برای مرزبانان فراهم شود.

رضایی تصریح کرد: براساس چشم انداز فرماندهی مرزبانی ناجا در افق 1404، باید سازمانی توسعه یافته، فناور محور و با زیرساخت ها و سامانه های جامع امنیتی لازم باشیم. همچنین از دیگر اهداف ما داشتن مرزهای امن و قانون مند و توسعه تعامل و روابط دوستانه با کشورهای همسایه است.

فرمانده مرزبانی ناجا، راهبردهای مرزبانی را ارتقا آمادگی عملیاتی، ارتقا تعاملات، کاهش آسیب پذیری برشمرد.

وی ادامه داد: الزامات اجرایی امنیت پایدار در مرزها، وحدت رویه در مدیریت مرز، گسترش مناسبات و تعاملات مرزی با کشورهای همجوار، توسعه و تکمیل پروژه های انسداد مرز، توسعه ارتقا سامانه های کنترل مرز و ارتقا معیشتی کارکنان است.

کد خبر 283220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha