همشهری آنلاین: در حالی که استودیوهای آلمانی در تلاش هستند با گرفتن سفارش از هالیوود پول بیشتری را به تشکیلات خود تزریق کنند، دولت نیز اعلام کرده از صنعت فیلم حمایت خواهد کرد.

بحران مالی سینمای آلمان

به گزارش مهر به نقل از ورايتي؛ استوديوي آلماني بابلزبرگ انتظار دارد با پایان یافتن سال 2014 شاهد ضرري 2.5 ميليون يورويي (3 ميليون دلاري) باشد. اين در حالي است كه اين كمپاني در همین سال موفق به دريافت سفارش برای ساخت پروژه‌هايي بزرگ از جمله فيلم درام جديد بي‌عنوان استيون اسپيلبرگ در آلمان و همچنين فيلم «نقطه شكست» شده بود.

چارلي ووبكن رييس استوديو در مصاحبه‌اي با روزنامه اقتصادي آلماني هندلس‌بلات گفت اميدوار است استوديو‌اش بتواند سال 2015 دوام بياورد. اما كريستوف فيسر معاون و مسئول عملياتي ارشد اين استوديو در مصاحبه با ورايتي گفت كه از زمان مصاحبه ووبكن تغييرات جديدي به وجود آمده‌ كه باعث بهبود اوضاع در حال ورود به سال جديد ميلادي شده و اضافه كرد: ما به سال جدید خوش‌بين هستيم و احساس خوبي داريم.

در حاليكه این استوديو سودی 50 ميليون يورويي (61.1 ميليون دلاري) را برای سال 2014 اعلام كرده اما این سود نسبت به 81.9 ميليون يورو (100 ميليون دلار) سال 2013 كاهش دارد و به همین دلیل بابلزبرگ در حال مذاكره با تعدادي از پروژه‌هاي بزرگ هاليوودي براي فيلمبرداري سال آينده در اين استوديو است.

اين استوديو در سال 2014 شماری از فيلم‌هاي بزرگ را تهيه كرد، اما تمامي آن‌ها در موقعيت فيلمبرداري شدند و نه در خود استوديو كه مي‌توانست سود بيشتري را برايشان به ارمغان بياورد. استوديو با توجه به ميزان پروژه‌هاي بين‌المللي كه دريافت مي‌كند بين ميزان ضرر و سودهاي سالانه‌اش بالا و پايين مي‌رود.

مسئولان اجرايي استوديوي بابلزبرگ همچنين بسيار سخت در مقابل نقشه‌هاي دولت آلمان مبني بر كم كردن بودجه‌هاي فدرال صنعت فيلم به ميزان 10 ميليون يورو (12.2 ميليون دلار) در سال 2015 مقابله و اعتراض كرده‌اند. اين حركتي است كه ممكن است مخصوصا براي اين استوديو بسيار زيان‌وار باشد، با اين حال بوندس‌رات كه يكي از دو مجلس آلمان است به تازگی راي خود را مبني بر افزايش سرمايه فدرال فيلم آلمان ارايه و اعلام کرد قصد دارد این حمایت مالی را به میزان 60 ميليون يورو (73.4 ميليون دلار) قبل بازگرداند.

علاوه بر اين سيگمار گابريل وزير امور اقتصادي آلمان نيز به صنعت فيلم كشور اطمينان داد كه وزارت او 12.2 ميليون دلار ديگر را نيز در سال آينده براي حمايت از فيلم اختصاص خواهد داد.

کد خبر 283208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha