براساس قانون جدید نظام وظیفه، اگر مشمولی ۳سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد، می‌تواند در سال به‌مدت ۳ماه، طی یک یا ۲نوبت به کشور مراجعه کند.

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا با اعلام اين خبر گفت: براساس مقررات گذشته، هموطناني كه از سال 82 از كشور خارج شده و مدت 2سال در كشور ديگري اقامت داشته‌اند، مي‌توانستند تقاضا بدهند و خدمت خود را در قالب معافيت ريالي بخرند. از آنجا كه اين قانون‌ شامل افراد كمي مي‌شد، ستاد كل نيروهاي مسلح براي اينكه ايرانيان بيشتري با كشور ارتباط داشته باشند، قانون جديدي را به تصويب رساند. سردار ابراهيم كريمي‌ در توضيح اين قانون گفت: مشمولاني كه غيبت كرده يا افرادي كه با سپردن تعهد به‌منظور تحصيل به خارج از كشور رفته و ديگر بازنگشته‌اند نيز مي‌توانند از اين قانون استفاده كنند.

متقاضيان مي‌توانند به كنسولگري ما در كشوري كه اقامت دارند، مراجعه و مهري را كه براساس بخشنامه به وزارت امور خارجه ارسال شده، در گذرنامه خود ثبت كنند تا بتوانند وارد كشور شوند. وي همچنين با اشاره به اينكه هموطنان خارج از كشور بايد پس از ورود به ايران، در زمان مقرر از كشور خارج شوند، اظهار داشت: اگر كسي بخواهد‌ دائم وارد كشور شود بايد براي تعيين تكليف خدمت سربازي به سازمان وظيفه عمومي مراجعه كند.

کد خبر 283024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha