همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: اعتیاد فراگیرترین آسیب اجتماعی پایتخت است و نوع مواد مصرفی شمال و جنوب پایتخت نیز با هم متفاوت است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ آسیب فراگیر در تهران شناسایی شده است، گفت: نگران کننده ترین آسیب اجتماعی در پایتخت اعتیاد است و فقر، کودکان کار، زنان خیابانی و متکدی نیز از آسیب های فراگیر پایتخت است.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی کارتن خواب ها، تصریح کرد: شهرداری بیش از مسئولیتی که دارد در این خصوص فعالیت می کند و شاید مسئولیت مستقیم ساماندهی کارتن خواب ها با بهزیستی باشد.

ناصحی ادامه داد: گرمخانه های شهرداری حدود ۵ هزار کارتن خواب را ساماندهی می کنند اما باید فکری اساسی برای بی خانمان های تهرانی کرد زیرا روز به روز به جمعیت کارتن خواب ها افزوده می شود.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بیشتر کارتن خواب ها اعتیاد دارند و متاسفانه اعتیاد در شهر تهران فراگیر شده و نوع مواد مصرفی ساکنان شمال شهر با جنوب شهر متفاوت است و یکی از دلایل افزایش کارتن خوابی همین افزایش اعتیاد است.

وی اضافه کرد: فقرا و برخی از مسافرانی که در تهران جایی ندارند بخش دیگری از مراجعه کنندگان به گرمخانه ها هستند.

ناصحی در خصوص استفاده از ظرفیت مساجد برای ساماندهی کارتن خواب ها، گفت: در این خصوص باید مراجع تصمیم گیر مانند اوقاف، سازمان امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گیری کنند اما همیشه درب مساجد به روی مردم باز بوده اما باید شان و جایگاه آن نیز رعایت شود. مسجد همیشه نقش امر به معروف و ارشاد کننده داشته و می تواند نقش مشاوره برای معتادان و کسانی که دچار اختلافات خانوادگی هستند، ایفا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در ادامه از تشکیل کمیته ای مشترک برای حل مشکلات آسیب های اجتماعی در تهران خبر داد و گفت: این کمیته مشترک با نمایندگان مجلس و شورا تشکیل شده و نمایندگانی از نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما و قوه قضائیه نیز در آن عضو هستند.

ناصحی در خصوص آخرین وضعیت اطلس آسیب های اجتماعی پایبتخت، گفت: این اطلس تا پایان امسال رونمایی می شود.

کد خبر 282907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha