همشهی آنلاین: یک جامعه ‎شناس با بیان اینکه هنگامی که نوزاد توانایی انتخاب اسم نداشته پدر و مادر باید متناسب با ویژگی‎های فرهنگی و اعتقادی جامعه‎ای که فرزند در آن بزرگ می‎شود، نامی برای او برگزینند، گفت: در جامعه ما انتخاب اسامی اسلامی و ایرانی و نام‎هایی که معانی زیبا را به ذهن القا می‎کنند، مناسب است.

کودک

منیره عباسی با اشاره به عواقب انتخاب نام‎های نامناسب گفت: دچار عقده حقارت شدن، مشکلات روحی و روانی، گوشه‎گیری و خجالت کشیدن از عمده عواقب انتخاب نام‎های نامناسب است.

او با بیان اینکه بعضی از والدین فکر می‎کنند که تکراری بودن اسامی از در چشم بودن و دیده شدن فرزندانشان می‎کاهد، گفت: تازه بودن اسامی در صورتی که متناسب با معیارهای فرهنگی و دینی جامعه باشد خوب است.

عباسی با تاکید بر اینکه جدید بودن نام، دلیل بر خوب بودن آن نیست چرا که ممکن است نامی با وجود تازه بودن تصوری غلط را به ذهن دیگران القا کند، گفت: اسامی خود به خود جایگاه افراد را در اجتماع انتخاب و ثابت می‎کنند.

او با تأکید بر اینکه باید حرمت نام ائمه و معصومین را حفظ کرد، یادآور شد: استفاده از نام معصومین برای فرزندان موجب دور داشتن آنها از ناهنجاری‎ها و آسیب‎های اجتماعی خواهد شد.

عباسی گفت: انتخاب نام فرزندان باید با شأن و منزلت اجتماعی خانواده متناسب باشد.

کد خبر 282788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha