چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با تشکیل ستادی، اکران فیلم‌ها در سالن‌های سراسر کشور که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد را فعال می‌کند.

سینما

به گزارش ايسنا؛ مرتضی شایسته‌، مدیر کانون پخش کنندگان سینمای ایران در سخنانی گفت: ستادی را برای اکران‌های جمعی در تهران و شهرستان‌ها راه‌اندازی کردیم که قرار است اکران‌های خصوصی و اختصاصی در دانشگاه‌ها و سایر مجموعه‌ها را ساماندهی کنیم، ضمن اینکه در شهرهایی که سینما ندارند نیز محل نمایشی برای اکران فیلم‌های روز در نظر بگیریم.

داریوش باباییان سخنگوی کانون پخش کنندگان نیز که در نشست 10 دی ماه در "هدایت فیلم" سخن می‌گفت در توضیحاتی اظهار کرد: بعد از شکل گیری کانون پخش و رسمی شدن آن برنامه‌های زیادی در سراسر کشور در نظر گرفته شد که یکی از آنها ایجاد دفتر مستقلی برای فعال کردن اکران در سینماهای تعطیل و سالن‌های مربوط به نهادهایی وابسته به آموزش و پرورش است و همچنین نمایش فیلم در شهرهایی که سینما ندارند.

وی افزود: این دفتر در کنار کانون فعالیت خواهد کرد و با همکاری دفاتر سینمایی، فیلم‌ها مورد ارزیابی کارشناسان شورا قرار می‌گیرند تا پس از انعقاد قرارداد در این طرح به نمایش درآید که مراحل اولیه طی شده و از 15 دی ماه قابل اجرا خواهد بود.

محمد نجفی‌زاده که مسئولیت این ستاد را عهده‌دار است گفت: هدفمندی اکران در سینماها از اهداف اصلی این ستاد است که با عنوان طرح سینماهای روشن با حمایت سازمان سینمایی زیر نظر قانون پخش کنندگان به منظور تقسیم عدالت و رفاه اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فیلم‌ها برای اکران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و با امتیازی که به دست می‌آورند شرایط اکرانشان مشخص می‌شود.

بابایان ادامه داد: هر دفتر پخش و هر فیلم که می‌خواهد حتی در هنر و تجربه اثرش اکران شود ،باید فیلمش جهت اکران در این طرح مورد کارشناسی کانون قرارگیرد و در نهایت ان شاء الله سود عاید از این طرح نصیب فیلم‌ها و صاحبان آثار خواهد شد.

در ادامه مرتضی شایسته در خصوص کانون پخش کنندگان با بیان اینکه این کانون زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کند و قرار است عضو خانه سینما شود‌، گفت: منتظر مجمع عمومی هستیم تا این اتفاق بیفتد. ما تشکیلات مستقلی هستیم که به صورت صنفی فعالیت می‌کنیم و این ستاد هم یکی از فعالیت‌های جنبی ما است و امیدواریم کارهای دیگری را در آینده بتوانیم انجام دهیم.

وی علاوه بر خود بیژن امکانیان‌، داریوش باباییان‌، سیروس تسلیمی ،‌محمد درمنش ‌، سعید سعدی و محسن مسافرچی را از اعضای شورای مرکزی عنوان کرد و از حسن قاضی و محسن صادقی به عنوان مشاوران شورای مرکزی نام برد.

وی افزود: جلسات ما هر یکشنبه در خانه سینما ساختمان شماره 2 برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند در آن حضور پیدا کنند. ما خوشبختانه با همراهی آقای ایوبی نماینده‌ای در شورای صنفی داریم و قرار است در شورای پروانه ساخت نیز نماینده داشته باشیم و همچنین امیدواریم در آینده در شوراهایی مانند تسهیلات ،‌ کمیسیون تبلیغات‌ وویدئو هم نماینده کانون پخش حضور داشته باشد.

شایسته اعضای شورای بررسی ستاد اکران شورای پخش را سیروس تسلیمی ‌، محمد درمنش و سعید سعدی عنوان کرد و در پاسخ به این سوال که وظایف این ستاد با فعالیت‌های گروه هنر و تجربه تداخلی ندارد گفت: شورای اکران در جاهایی فیلم را اکران می‌کند که هنر و تجربه در آنجا فعالیت ندارد و در واقعیت بیشتر روی شهرهایی متمرکز هستیم که سینما در آنجا وجود ندارد. ضمن اینکه باید از این گروه به مدیریت امیرحسین علم الهدی قدردانی کنیم که کار ارزشمندی را انجام دادند و امیدواریم مسائل پیش آمده برای برخی از فیلم‌ها هم برطرف شود.

این تهیه کننده فیلم «چ» را از جمله آثاری دانست که در این طرح به صورت آزمایشی به نمایش درآمده و تاکنون بیش از 200 اکران در دانشگاه‌ها داشته است.

وی افزود: قیمت بلیت را نیز پایین‌تر از قیمت بلیت روز سینماها گرفتیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال راه اندازی یک جریان درست هستیم و از ‌مجلس شورای اسلامی ، سپاه،‌ارتش ‌، نیروی انتظامی درخواست می‌کنیم به فکر سالن برای مردم و پرسنل خودشان باشند و در شهرهایی که سالن وجود ندارد باید نماینده آن شهر در تلاش برای راه اندازی سالن باشد و در نهایت امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

شایسته افزود:همچنین از شورای شهر ،‌ فرماندار‌، استاندار،‌ در شهرها می‌خواهیم که به فکر باشند تا نهضت سالن سازی در کل کشور دیده شود و یک جریان برای ساخت سالن به راه بیفتد.

باباییان در ادامه این سخنان گفت: ما فضاهای بسیاری داریم که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، به طور مثال در وزارت نیرو در بزرگراه نیایش و وزارت کار در پارک وی سالن‌های خوبی است که استفاده نمی‌شود و می‌توان از آنها بهره لازم را برد.

وی تاکید کرد: این طرح می‌تواند درآمدزایی خوبی برای صاحبان فیلم‌ها داشته باشد.

نجفی‌زاده در پایان این نشست عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی در سینما مهم است و امیدواریم مدیران فرهنگی به این طرح بزرگ کمک کنند تا این دغدغه به شکل منسجم برطرف شود.

کد خبر 282735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha