چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

علی ابراهیمی :ضعف نظارت بر قیمت و کیفیت خدمات اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی زمینه کم فروشی و سوءاستفاده ارائه دهندگان این خدمات و نارضایتی مشترکان را فراهم کرده است.

واعظی

 با دكتر منصور واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت‌وگو كرده‌ايم.

  • وزارت ارتباطات چه نظارتي بر قيمت و كيفيت بسته‌هاي اينترنت پرسرعت اپراتورها دارد؟

وظيفه اصلي سازمان تنظيم مقررات راديويي آن است كه به اينگونه تخلفات رسيدگي و از تضييع حقوق مردم جلوگيري كند. گرچه با اجراي نسل جديد خدمات اينترنتي تري‌جي يا فورجي مشتركان هزينه اضافه‌اي را براي استفاده از اين خدمات نمي‌پردازند بلكه مشتركاني كه مايل به استفاده از خدمات اينترنتي نسل جديد اپراتورها هستند مي‌توانند با خريد بسته‌هاي اينترنتي از اين نوع خدمات استفاده كنند. شخصا از بسته‌هاي 10هزار توماني خدمات اينترنت پرسرعت اپراتورها استفاده كرده‌ام. در اين بسته‌ها حجم دانلود مشخص با مبلغي به‌مراتب كمتر از نرخ نيم ريالي مصوب وزارت ارتباطات ارائه مي‌شود. بر‌اين اساس فعلا به‌دليل رقابت جدي 3 اپراتور هيچ كدام كم‌فروشي در ارائه خدمات اينترنتي ندارند و آينده را نيز رصد مي‌كنيم.

  • بسياري از شركت‌ها بسته‌هاي اينترنت را با سرعت‌هاي اغراق شده ارائه مي‌كنند، آيا اين امر مصداق كم فروشي نيست؟

با اين نظر شما موافق هستم. متأسفانه در برخي شركت‌هاي چنين اتفاقي مي‌افتد و كم فروشي اينترنتي رواج دارد. براي رفع اين مشكل جلسه‌ 2ساعته‌اي را با همه شركت‌هاي فروش اينترنتي و اپراتورهاي شركت مخابرات داشتيم كه بخشي از بحث در ارتباط با اين موضوع بود كه چرا شركت‌هايي كه به اندازه هزار كاربر پهناي باند دارند به اندازه 150تا 200هزار كاربر گرفته و اكنون به آنها بدهكار شده‌اند. مقرر شده تا اين شركت‌ها اقداماتي براي رفع اين مشكل انجام داده و وزارت ارتباطات نيز تسهيلاتي را در اختيار آنها قرار دهد تا طي مدت زماني تا حدودي وضعيت بهتر شود. كم فروشي اپراتورها را رصد و حتما به شركت‌هايي كه اينگونه عمل مي‌كنند تذكر داده و جريمه مي‌شوند.

  • چه سازو كار مشخصي براي بازگرداندن وجوه اضافه دريافتي از مشتركان پيش‌بيني شده است؟

از مشتركان مي‌خواهيم تا تخلف اين شركت‌ها را اطلاع دهند. اكنون 11شركت ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي(pap) داريم اما همه اين شركت‌ها متخلف نيستند. حتما به محض اطلاع به وزارت ارتباطات حق مشتركان را باز مي‌گردانيم.

  • مشتركان بايد موضوع را از رگولاتوري دنبال كنند؟

مشتركان تخلفات اين شركت‌ها را به‌سامانه 195اطلاع دهند. شكايات ارسال شده نيز مستقيما به سازمان تنظيم مقررات مي‌رود.

کد خبر 282640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha