دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باربارا بتینا هلوینگ باستان شناس آلمانی به عنوان سخنران نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی به تهران سفر خواهد کرد.

سینمای مستند

به گزارش مهر؛‌ باربارا بتینا هلوینگ باستان شناس دارای دکترای باستان‌شناسی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان به عنوان سخنران نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی به تهران سفر خواهد کرد. باربارا بتینا هلوینگ باستان شناس در فاصله سال‌های 91-1987 ضمن تحصیل به عنوان دستیار پژوهش در موسسه باستان‌شناسی خاور نزدیک وابسته به دانشگاه هایدلبرگ فعالیت داشت.

وی از سال 1997 تا سال 2000 استاد دانشگاه بیلکنت آنکارا بود و پس از آن تا سال 2014 به عنوان رئیس شعبه تهران موسسه باستان‌شناسی آلمان «دپارتمان اوراسیا» فعالیت داشت. در سال 2014 نیز به عنوان استاد دوران ماقبل تاریخ خاور نزدیک در دانشگاه لیون 2 مشغول به کار شد.

این باستان شناس همچنین بین سال‌های 2000 تا 2004 سرپرست تیم آلمانی حفاری‌ها و کاوش‌های منطقه آریسمان ایران (با همکاری مرکز پژوهش های باستان‌شناختی ایران) شد. از آن پس و به مدت 2 سال در ناحیه دره‌بلاغی در حوالی سد سیوند استان فارس فعالیت داشت و از سال 2009 تا سال 2014 نیز در کامیل تپه در جمهوری آذربایجان مشغول به پژوهش بوده است.

هلوینگ از ساعت 11:30 روز چهارشنبه 17 دی ماه 1393 و در سومین روز از گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی، در موزه ملی ایران سخنرانی خواهد کرد. عنوان مقاله وی هم «تماشاگر پخته؟ مقایسه‌ای بین مستندهای باستان‌شناختی در ایران و آلمان» است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قصد دارد تا با برگزاری «نخستین گردهم‌آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‌شناسی ایران» گامی جدی برای تعامل میان مستندسازان و باستان‌شناسان برداشته و با ایجاد فضای همدلی و همگرایی بین آنان، شرایطی را مهیا نماید تا آثار ارزشمندی در این زمینه تولید شود.

کد خبر 282483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha