همشهری آنلاین: در میان فهرستی که چند روز پیش از آثار راه یافته به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر منتشر شد، نام فیلم «ماهی سیاه کوچولو» دیده می‌شود که بعد از «شیار ۱۴۳» دوباره مریلا زارعی را به سینما برگرداند و البته در سکوت خبری ساخته شد.

ماهی سیاه کوچولو

به گزارش ايسنا؛ مجید اسماعیلی کارگردان این فیلم با توجه به حساسیت برانگیز بودن عنوان اثر، اولین فیلم سینمایی خود را تقریبا در سکوت خبری ساخته است. این فیلم به قلم علی طالب‌آبادی و به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شده است.

در یکی از معدود خبرهای منتشر شده درباره این فیلم عنوان شده که یکی از بازیگران اصلی آن (مریلا زارعی) نقش یک جنگجوی تمام عیار را دارد.با توجه به عکس منتشر شده از این بازیگر در یکی از سکانس‌های «ماهی سیاه کوچولو»، در ظاهر یک مبارز و توصیفی که پیشتر از نقش او شده بود و همینطور عنوان این فیلم سینمایی می‌توان گفت این اثر درباره یکی از وقایع چریکی شمال کشور ساخته شده است.

تا به‌حال از شخصیت‌های اصلی این فیلم و تم کلی قصه آن خبری منتشر نشده است اما طبق اطلاعات به‌دست آمده، شخصیت‌های اصلی فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو»، از اعضای حزب توده هستند.

هرچند امروز کتاب «ماهی سیاه کوچولو» همچنان به چاپ می‌رسد و مخاطبان کودک آن بدون آنکه سابقه توجهات خاص به این کتاب را در سال‌های دور بدانند با گوش دادن به آن به خواب می‌روند، اما روزی همین نوشته صمد بهرنگی به نماد اصلی جریانی سیاسی تبدیل شده بود.

در هر صورت باید منتظر اکران این فیلم در جشنواره فجر ماند و دید «ماهی سیاه کوچولو» در چه نسبتی با جریان‌های فکری ساخته شده است.

کد خبر 282460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha