دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده تام‌الاختیار «تئاترشهر» و معاونت هنری وزارت ارشاد در تعمیرات این مجموعه اعلام کرد:براساس قول شرکت‌های پیمانکار،‌ تمام سالن‌های تئاترشهر برای برپایی سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر آماده خواهند بود.

تئاتر شهر

به گزارش ايسنا؛ فرشید مصدق درباره آخرین وضعیت تعمیرات مجموعه تئاترشهر و در پاسخ به اینکه آیا سالن‌های در دست تعمیر این محل به جشنواره فجر می‌رسد؟ بیان کرد: با اطمینان می‌توانم بگویم براساس تعهداتی که شرکت پیمانکار داده سالن‌های در حال تعمیر تئاترشهر تا زمان برپایی جشنواره فجر در حد 90 درصد آماده خواهند شد که 10 درصد باقی مانده به نصب یکسری تجهیزات تکنولوژیک مربوط می‌شود.

او با اشاره به اینکه شرکت‌های متعددی در تعمیرات تئاترشهر همکاری می‌کنند، گفت: با روند جدیدی که در پروسه عملیات عمرانی مجموعه تئاتر شهر و 24 ساعته کردن کار پیش گرفتیم، اعتقاد دارم سالن‌های تئاترشهر به جشنواره می‌رسند. البته استنباط من این بود که اگر حتی یک درصد احتمال دارد این اتفاق نیفتد، کار را به سمت تمرکز روی سالن «سایه» هدایت کنیم تا حداقل این سالن برای جشنواره آماده شود.

مصدق درباره‌ی سالن «سایه» هم توضیح داد: این سالن با سالن چهارسو دسترسی و لابی مشترک دارد، به همین دلیل قصد داشتیم اگر تعمیرات به موقع به پایان نرسد، دست کم این سالن را آماده کنیم که این ضرورت پیش نیامد و دو سالن «سایه» و «قشقایی» و نیز پلاتوهای یک و دو برای جشنواره فجر آماده خواهند شد.

او با بیان اینکه احتمال دارد پلاتوها تا 10 روز آینده هم آماده شوند،خاطرنشان کرد: 10 درصدی را که در بخش تکنولوژی اشاره کردم به نور‌، صدا‌ و تصویر و پرده‌های "سیکلوراما" بخش دیگری از تجهیزات بر می‌گردد که به دلیل همزمانی با تعطیلات کریسمس در اروپا ممکن است به موقع این تجهیزات را در اختیار نداشته باشیم که در آن صورت بعد از برپایی جشنواره تجهیزات تکمیل می‌شود، اما باز هم ممکن است در زمان مناسب بتوانیم آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

مصدق درباره ادامه تعمیرات سالن‌های تئاترشهر همچنین اظهار کرد: به محض اینکه جشنواره فجر تمام شد، سالن اصلی مجموعه وارد مرحله تعمیرات می‌شود و تا پایان سال تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این سالن تغییراتی در بخش مبلمان‌، دکوراتیو سطحی ‌،نور حرفه‌ای‌، روشنایی عمومی‌ و سیستم‌های کف‌سازی و ماشینری (سن گردان، لیفتراک و سیستمهای بالا برنده) انجام خواهد شد، افزود: مطالعات اولیه‌ای برای در نظرگرفتن خروج اضطراری در سالن اصلی در حال انجام است که در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی و به دلیل اینکه آتش‌نشانی اصرار دارد این کار انجام شود‌، اقدامات لازم را در این‌باره دنبال می‌کنیم.

مصدق تاکید کرد:اگر این مساله مشکلاتی مثل سازه یا مخالفت میراث فرهنگی نداشته باشد‌، حداقل 15 درصد میزان خروج اضطراری سالن اصلی تئاترشهر افزایش می‌یابد.

نماینده تام‌الاختیار تئاتر شهر در بازسازی درباره تعمیرات سالن «چهارسو» هم گفت: برای این سالن هویت جدیدی تعریف شده که در زمان خود توضیحات مربوط به آن ارائه می‌شود.

کد خبر 282329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha