شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایزن فرهنگی ایران در کویت اقدام به برگزاری جشنواره فیلم های ایرانی در مجتمع گالری السالمیه با نمایش فیلم هایی از مجید مجیدی، محمد بزرگ نیا، مازیار میری و پناه برخدا رضایی می کند.

سینمای ایران مهمان کویتی‌ها می‌شود

به گزارش مهر به نقل از روزنامه النهار کويت، رایزنی فرهنگی ایران در کویت در چارچوب تقویت روابط فرهنگی و هنری دو کشور اقدام به برگزاری جشنواره فیلم های ایرانی از تاریخ 28 تا 31 دسامبر مصادف با 7 تا 10 دی ماه در سالن سینسکیب مجتمع گالری السالمیه می کند.

در این جشنواره فیلم های ایرانی معاصر که برنده جوایز بین المللی  شده اند، نمایش داده می شود. این جشنواره با نمایش فیلم «بید مجنون» اثر مجید مجیدی کارگردان ایرانی که یکی از آثارش نامزد جایزه اسکار بود، آغاز می شود. این فیلم  داستان زندگی یک استاد دانشگاه نابینا است که پس از یک عمل جراحی موفق در پاریس بینایی اش را به دست می آورد تا درگیر زشتی ها و زیبایی های جهان شود.

این فیلم ششمین فیلم مجید مجیدی به حساب می آید اما معروف ترین فیلم این کارگردان «رنگ خدا» است که بارها از تلویزیون کویت به نمایش درآمده و جایزه های بین المللی متعددی را از آن خود کرده است.

سینمای ایران در طول چند سال اخیر به موضوع زن و کودک و مشکلات اجتماعی و تربیتی و مسایلی که جامعه کنونی درگیر آن است پرداخته و نشان داده بدون اینکه مانند هالیوود از صحنه های خشن و جنسی و هزینه های سرسام آور بهره ببرد، می تواند نقش کلیدی و اساسی در اصلاح جامعه داشته باشد.

این جشنواره ساعت 19:30 روز یکشنبه 28 دسامبر با نمایش «بید مجنون» آغاز و روز دوشنبه با نمایش «راه آبی ابریشم» ساخته محمد بزرگ‌نیا که برنده جایزه فیلم های تاریخی ورشو در لهستان است، ادامه می یابد. این فیلم داستان سفر سخت و طاقت فرسای دو کشتی سلیمان و ادریس در قرن چهارم هجری است که اوج سفرهای دریایی در ایران به حساب می آید.

«حوض نقاشی» در روز سوم نمایش داده می شود که برنده جایزه بهترین فیلم بلند در جشنواره سینمایی بین المللی کودک شارجه بوده و داستان زندگی یک زوج است که با تفاهم و تحمل سختی های زندگی را پشت سر می گذارند. این فیلم اثر مازیار میری است.

مهمان روز چهارم این جشنواره «گهواره ای برای مادر» است که روز چهارشنبه نمایش داده می شود. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم آسیایی در جشنواره بین المللی مسکو  شده است. «گهواره ای برای مادر» ساخته پناه برخدا رضایی است.

این جشنواره چهارشنبه شب با برگزاری یک نشست نقد و برسی درباره سینمای ایران و مهم ترین مسایلی که این سینما بدان پرداخته و نقش آن در روشن نگه داشتن مشعل روشنگری فرهنگی و نوآوری به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 282195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha