مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عروسی تک‌نفره، تبلیغاتی جالب و مبتکرانه برای جلب گردشگر به کشور ژاپن است که توسط یک آژانس مسافرتی خوش ذوق برگزار می‌شود.

آژانس مسافرتی سرکا در کیوتو، یکی از زیباترین شهرهای ژاپن، توري در قالب مراسم عروسی برای زنان مجرد تدارك ديده است كه مشتريان خاص خود را جذب كرده است. اين آژانس اميدوار است از سراسر جهان براي حضور در اين مراسم شركت كننده داشته باشد.

خبرگزاری کیودو در اين باره مي‌نويسد؛ تور دو روزه‌ "عروسی تک‌نفره براي زنان مجرد" يك مراسم جالب براي جلب گردشگر است كه شامل انتخاب لباس سنتي ویژه ژاپني، دسته‌ گل، آرایش مو، لیموزین، اقامت در هتل و یک آلبوم عکس یادگاری برای گردشگران شركت كننده در اين تور است.

توموئه ساوانو، یکی از اولین کسانی که این "عروسي تک‌نفره" را امتحان کرده است. او می‌گوید:" این امکانات حس اعتماد‌ به‌ نفس مرا افزایش داد... تاثیر آن برابر با یک تجربه‌ی فوق‌العاده مثل بازدید از یک آثار باستاني جهانی بود".

از ماه مه که این خدمات ارائه شده است، حدود ۳۰ زن از سراسر ژاپن در اين تور "عروس یک‌نفره" شركت كرده و از تجربه جالب آن صحبت‌ها كرده‌اند.

آژانس گردشگری سرکا در اين باره مي‌گويد؛ نیمی از زنان شركت كننده در اين تور، سابقاً ازدواج كرده بوده‌اند یا مراسم عروسی نداشتند و یا از مراسم ازدواج خود راضی نبودند!

عروسی تک نفره

نمونه‌اي از اين مراسم

عروسی تک نفره

یوکیکو اینوئه، رئیس آژانس در اين باره می‌گوید؛ او این امکانات را برای تشویق زنان به داشتن احساسات مثبت در مورد خود ایجاد کرده است. اما افرادي با او مخالف بوده و گفته‌اند که شركت در اين مراسم و استفاده از امكانات آن می‌تواند آنها را تنها، بدبخت و غمگین کند.

تایمز ژاپن به تازگی در گزارشی نوشته است: " در سراسر کشور، ژاپنی‌های زیادی به دلیل سالخوردگی، شهرنشینی، گذشتن از سن ازدواج و افزایش میزان طلاق تنها زندگی می‌کنند." و از قول موسسه ملی جمعیت و تحقیقات امنیت اجتماعی ژاپن نقل کرده که انتظار می‌رود جمعیت اين کشور تا سال ۲۰۶۰ بین ۲۶ تا ۳۸٪ کاهش یابد.

از طرفي مثبت انديشان معتقد هستند؛ اين مراسم نه تنها باعث جذب گردشگران بسياري به شهرشان خواهد شد بلكه مي‌تواند افراد را به سوي ازدواج و اجراي مراسم سني كشور ترغيب كند.

کد خبر 282145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha