سال‌هاست آموزش و پرورش تأکید دارد که تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف است. حالا چندین سال از روزگاری که کنار دفتر نمور معلم‌ها ترکه و یا تکه شیلنگی برای تنبیه دانش‌آموزان بود، می‌گذرد و حتی برای پیشگیری از تکرار آن قوانین روشنی وجود دارد، با این همه چند ماهی است اخبار زیادی از گوشه و کنار کشور درباره تنبیه دانش‌آموزان به گوش می‌رسد.

پس از تنبيه دانش‌آموزان افغان در حاشيه تهران، حالا مسئله ضرب و شتم دانش‌آموز يكي از دبستان‌هاي مناطق حاشيه‌نشين سنندج توسط معلم ورزش مورد توجه قرار گرفته است. آنطور كه خبرگزاري فارس نوشته است، سه‌شنبه هفته گذشته در جريان زنگ ورزش يكي از كلاس‌هاي مدرسه‌اي ابتدايي در محله‌اي حاشيه‌نشين در سنندج يكي از دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدايي توسط معلم ورزش اين مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

ضربه سهمگين معلم ورزش اين دانش‌آموز را با مصدوميت شديدي مواجه كرده و هم‌اكنون با گذشت چند روز از اين اتفاق، همچنان پيگيري‌ها در اين‌باره ادامه دارد. خبرگزاري فارس اعلام كرده است براي راستي‌آزمايي اين مبحث به كمك يكي از آشنايان خانوادگي اين دانش‌آموز مصدوم به منزل وي مراجعه كرده و پدر دانش‌آموز مصدوم به‌دليل درخواست مسئولان مدرسه‌اي كه فرزندش در آنجا تحصيل مي‌كند، خواسته تا پيگيري كامل ماجرا از لحاظ حقوقي نامي از وي، فرزندش و حتي مدرسه‌اي كه اين حادثه رخ داده، اعلام نشود.

پدر اين دانش‌آموز گفته است ضربه‌اي كه معلم ورزش به فرزندش وارد كرده بود آنچنان سنگين بوده كه با گذشت 6روز از اين اتفاق هنوز آثار تورم بر پهلو و لگن پسرم قابل مشاهده است.

اين دانش‌آموز 12ساله هم به خبرنگار خبرگزاري فارس گفته است: معلم بر بالاي يك بلندي ايستاده بود و ما داشتيم خودمان را براي زنگ ورزش آماده مي‌كرديم كه ناگهان با صدايي بلند به ما گفت كه سريع‌تر لباس‌هاي ورزشي‌تان را بپوشيد. ما مشغول پوشيدن لباس‌هايمان شديم و تا خواستم شلوارم را براي پوشيدن گرمكن ورزشي تعويض كنم، با ضربه محكم پاي معلم‌مان به طرف ديگر كلاس پرت شدم.

با گذشت 3‌ماه از آغاز سال تحصيلي، وقوع ۷ مورد تنبيه بدني شديد دانش‌آموزان در مدارس كشور گزارش شده است. تنبيه بدني گروهي دانش‌آموزان مدرسه ابتدايي اسلامشهر با لوله پوليكا توسط مدير مدرسه، تنبيه بدني دانش‌آموز شيرواني توسط سرايدار مدرسه، تنبيه دانش‌آموزان يك كلاس در گناوه به‌دليل درس نخواندن توسط مدير مدرسه با لوله پوليكا، شلاق خوردن دانش‌آموز 9ساله ميرجاوه‌اي از معلمش، روانه بيمارستان شدن يك دانش‌آموز 15ساله تهراني به‌دليل تنبيه توسط معلمش و تنبيه دانش‌آموزان كلاس سوم مدرسه اتباع افغان در پاكدشت، اين موارد هستند.

تكرار تنبيه دانش‌آموزان در مدارس با وجود تأكيد مسئولان آموزش و پرورش باعث شده است زحمات و فداكاري هزاران معلم پرتلاش ايراني در سرتاسر كشور تحت‌الشعاع قرار گيرد.

کد خبر 281840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha