همشهری آنلاین: انجمن غیر دولتی بم بمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و یونیسف، نمایشگاه‌هایی با موضوع "کودکان بم" برگزار می‌کند.

کمتر از چهارسال از زلزله ویرانگر دی ماه 1382 می‌گذرد. در طول این سال‌ها، گروه‌های مختلفی از مردم و مسئولان، به این حادثه پرداختند و با کمک‌های مادی و معنوی، برای بازسازی شهر کوشیدند.

 اما کمتر تلاشی از میان همه کوشش‌هایی که شد، از بازسازی ظاهر شهر فراتر رفت و کمتر فردی از میان هزاران علاقه‌مند و تلاشگر اجتماعی، به وضع روحی مردم بم پرداخت.

این بار، انجمن غیر دولتی بم بمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و یونیسف، قصد دارد تا تلاش خود را معطوف به مردمی کند که از این حادثه آسیب دیدند. در اولین گام نیز، برپایی سلسله نمایشگاه‌هایی با موضوع "کودکان بم"، به عنوان پروژه‌ای مشترک بین نهاد علمی دانشگاه، موسسه بین‌المللی یونیسف و انجمن غیر انتفاعی بم بمان تعریف شده است.

هدف از اجرای این نمایشگاه‌ها، این است که وضعیت امروز کودکان بم به تصویر کشیده شود تاذوق بصری و زیبایی شناختی شهروندان آسیب دیده بمی، پرورشی دوباره یابد. از سوی دیگر، ارایه نگاهی تازه به خانواده ها و مسئولان بمی، درباره حقوقی که کودکان این شهر دارند و از آن محرومند، بخش دیگری از هدف این پروژه است.

دانشگاه شهید باهنرکرمان و یونیسف، طی سال‌های گذشته، پروژه مشترکی را تحت عنوان "شهر دوستدار کودک" در بم و به سرپرستی دکتر زند رضوی،  استادیار دانشگاه شهید باهنر، اجرا می کنند. سلسله نمایشگاه‌هایی با موضوع "کودکان بم" در سطح شهر بم و مدارس این شهر، یکی از طرح‌های این پروژه است.

انجمن بم بمان، برای اجرایی شدن این پروژه، از تمامی عکاسانی که تمایل دارند عکس‌های خود را به صورت داوطلبانه در اختیار این پروژه قرار دهند، دعوت می‌کند تا با انتخاب عکس‌های مرتبط خود، این انجمن را در ارایه تصویری تازه به مردم بم، یاری رسانند.

 برای رسیدن به اهداف این نمایشگاه، خواهشمند است عکس‌هایی را برای این انجمن ارسال کنید که طی یک سال گذشته گرفته شده‌اند.

بدیهی است تمامی حقوق عکاسان در نمایشگاه محفوظ بوده و عکس‌ها با نام به نمایش درآمده و پرداخت نشدن هزینه‌ای بابت عکاسی از سوی مجری نیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

تمامی هزینه‌های اجرای نمایشگاه، اعم از چاپ عکس‌ها، هزینه ارسال آن‌ها و تامین محل نمایش آن‌ها، از سوی  مجریان پروژه پرداخت می‌شود

.همچنین عکس‌ها در قطع 40×30  به نمایش درخواهد آمد.


از علاقه‌مندان به همکاری تقاضا می‌شود تا عکس های خود را به پست الکترونیکی bambemanngo@yahoo.com یا Febrahimzade@gmail.com ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا اول شهریور ماه است.

کد خبر 28155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز