همشهری آنلاین: آیین بزرگداشت و سوگواری رحلت فقیه مجاهد،مرحوم آیت الله میرزاعلی مشکینی، شنبه 13 مرداد در حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم که از جانب مقام معظم رهبری برگزار شد، سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علما، روحانیان، وزیران و اعضای کابینه، مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای بیت آیت الله مشکینی و قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان حضور داشتند.[زندگینامه آیت‌الله مشکینی]

در این مراسم مداحان اهل بیت در سوگ خاندان عصمت و طهارت و همچنین روحانی والامقام آیت الله مشکینی مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان سخنران این مراسم بود که درباره جایگاه علم و عالمان در اسلام سخنرانی کرد.

وی با تشریح اهمیت و نقش عوامل پنج گانه علم، عمل، تقوا، خدمت و قناعت در شکل گیری شخصیت انسان گفت: آیت الله مشکینی عالمی بزرگوار بود که در تمام عمر با این پنج عامل زیست.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان افزود: آیت الله مشکینی موفق شد علم و عمل و تقوا و قناعت را در وجود و زوایای زندگی خود جاری سازد و در تمام عمر به بندگان خدا صادقانه خدمت کند.

وی حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم را در مراسم تجلیل از مقام والای مرحوم آیت الله مشکینی از جمله حضور گسترده در تشییع و تدفین پیکر آن بزرگوار، نماد احترام مردم به شخصیت و جایگاه عالمان باتقوا و عامل به اصول اسلام خواند و از شخصیت ایشان به عنوان الگو تجلیل کرد.

کد خبر 28146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز