همشهری آنلاین: گرامیداشت یاد زنده یاد انوشیروان ارجمند در برج میلاد و آغاز اجرای نمایش «بزار یه امشب بگذره»، پخش فیلم تئاتر در نشست های تخصصی مجموعه تئاتر شهر سه خبر از تئاتر هستند.

 بزار یه امشب بگذره

به گزارش مهر؛ یاد مرحوم انوشیروان ارجمند بازیگر نقش راهب نمایش «خورشید کاروان» در شب چهارم اجرای این نمایش در برج میلاد تهران از سوی بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش گرامی داشته شد. در حاشیه اجرای نمایش «خورشید کاروان» در برج میلاد تهران شامگاه 24 آذرماه عوامل اجرایی این نمایش با پخش نماهنگی از زنده یاد انوشیروان ارجمند به هنگام ایفای نقش های مختلف یاد او را پاس داشتند.

عوامل اجرایی نمایش «خورشید کاروان» ضمن تسلیت درگذشت راهب 12 ساله این نمایش همچنین در غم از دست دادن این هنرمند عزیز گریستند. مرحوم انوشیروان ارجمند از اواخر دهه 40 به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.

در کارنامه این بازیگر، بازی در مجموعه‌های «مختارنامه»، «امام علی»، «روزی روزگاری» و فیلم‌های سینمایی «دوئل»، «قاعده بازی» و «محیا» دیده می‌شود. نمایش «خورشید کاروان» با همکاری برج میلاد موسسه فرهنگی فدک از 21 آذرماه در برج میلاد تهران میزبان علاقمندان بوده و اجرای این نمایش تا 2 دی‌ماه ادامه دارد.

«خورشید کاروان» با بهره گیری از داستان مشهور دیر راهب به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد که تاکنون در سالیان متوالی اجراهای خود در شهرهای مختلف کشور و همچنین کشورهای انگلیس، هلند و امارات میزبان قریب به یک میلیون نفر از علاقمندان اهل بیت (ع) بوده است.

  • بزار یه امشب بگذره به صحنه می‌رود

نمایش «بزار یه امشب بگذره» به کارگردانی علی برجی و مریم فتحی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود. این نمایش که نوشته ابراهیم رهگذر و کارگردانی مشترک علی برجی و مریم فتحی است، در بستری اجتماعی اتفاقات درون یک خانواده را به تصویر می کشد.

علی برجی، علی عبادت طلب، نرگس امینی، ندا نوری، سارنگ بهمنی، میترا تبریزی، احمد مطوری و سمیه صباغی بازیگران این نمایش‌ هستند. این نمایش که پیش از این در مجموعه تئاتر شهر اجراهای موفقی را پشت سر گذاشته است، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد و زن و کاندید جایزه نمایشنامه نویس از سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

نمایش «بزار یه امشب بگذره» به کارگردانی علی برجی و مریم فتحی آذر و دی ماه سال جاری ساعت 18:30 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

  • پخش فیلم تئاتر همراه با نشست های تخصصی در مجموعه تئاتر شهر

بخش دوم سلسله نشست های تخصصی «نقالی هنر روایتگر» با حضور اساتید تئاتر و پخش فیلم تئاترهای آنان برگزار می شود. گروه نمایش «نیست» كه بیش از یک دهه روی نمایش ایرانی و شیوه اجرا اینگونه نمایشی به عنوان یكی از ریشه های فرهنگ ایران زمین، كار پژوهشی انجام داده است توانسته طی سه دوره نشست‌های تخصصی را در مورد هنر نقالی برگزار کند.

دور سوم این نشست ها در 2 بخش با حضور اساتید تئاتر در مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. در بخش اول داوود فتعلی بیگی، محمد حسین ناصربخت و رضا کیانیان مباحثی را با این محوریت ارائه کردند.

بخش دوم این نشست‌ها از روز چهارشنبه 26 تا 28 آذرماه ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد. در این جلسات علیرضا نادری با پخش فیلم نمایش «كوكوی كبوتران حرم» به به موضوع محوری «خوانش روزآمد، بازخوانی امروزین»، علی‌‌اصغر دشتی با نمایش فیلم نمایش «دن کیشوت» به موضوع محوری «بی پناهی بازیگر» و قطب الدین صادقی با نمایش فیلم نمایش «مویه جم» به بحث «جنس و لحن بازی با اتكا به ادبیات نمایشی» خواهند پرداخت.

دور سوم سلسله نشست های تخصصی «نقالی هنر روایتگر» از تاریخ 23 تا 28 آذرماه در سالن مشاهیر تیاتر ایران در مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

کد خبر 281290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha