دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل تایید کرد قصد دارد مهندسان خود را از روسیه خارج کند، درحالی‌که می‌گوید هنوز در برابر کاربرانش در روسیه تعهد دارد.

براساس گزارش BBC، اين شركت تاييد كرد هنوز به كاربرانش در روسيه متعهد است و پيش از اين نيز مهندسان خود را در ديگر كشورها جا‌به‌جا كرده‌است. هنوز مشخص نيست اين شركت قصد دارد چه تعداد از كارمندانش را از روسيه خارج كند.

پارلمان روسيه در ماه جولاي قانوني را تصويب كرد كه براساس آن شركت‌هاي اينترنتي بايد اطلاعات خصوصي كاربرانشان را در داخل كشور ذخيره مي‌كردند. كرملين دليل تصويب اين قانون را محافظت از اطلاعات كاربران بيان كرد اما منتقدان آن را تلاشي براي محدود‌ساختن دسترسي به اينترنت توصيف كردند زيرا براساس اين قانون وب‌سايت‌هايي كه از اين روند پيروي نكنند توسط دولت فيلتر خواهند‌شد.

بسياري از شركت‌هاي تكنولوژي اطلاعات كاربران خود را در مجتمع‌هاي بزرگ ذخيره‌سازي اطلاعات در گوشه‌و‌كنار جهان ذخيره مي‌كنند، درحقيقت ميان مكان ذخيره‌سازي اطلاعات و موقعيت كاربران ارتباطي وجود ندارد و اين به آن معني است اطلاعات كاربران در كشور خود آنها نگهداري نمي‌شوند.

با اين‌همه گوگل برخي از كارمندانش را در بخش‌هاي فروش، بازاريابي و پشتيباني در روسيه حفظ خواهد‌كرد. اين شركت در بيانيه‌اي اعلام كرد ما نسبت به كاربران و مشتريان روس خود عميقا متعهد هستيم و گروهي از كارمندان خود را براي پشتيباني از آنها در روسيه نگه‌داشته‌ايم.

کد خبر 281083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha