پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کولاک و برف شدید در نیمه شرقی کانادا موجب ایجاد اختلالاتی در حمل و نقل شد و براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این کشور شرایط ممکن است بدتر شود.

کانادا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان هواشناسی کانادا، در بسیاری از استان‌های شرقی این کشور در مورد بارش شدید برف، تگرگ و باران در سواحل اقیانوس اطلس هشدار داد.

 سازمان محیط زیست کانادا اعلام کرد بارش برف روز سه شنبه در شرق این کشور آغاز شد، اما طوفان و کولاک به علت وزش شدید باد که سرعت آن به 90 کیلومتر بر ساعت می رسد، تشدید شده است. این طوفان خلیج مین را درنوردیده است.

براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی کانادا، انتظار می رود در نواحی شمالی و شرقی کشور بین 15 تا 40 سانتی متر برف ببارد و سرعت وزش باد به 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد. در استان کبک از شامگاه سه شنبه حدود 17 سانتی متر برف باریده است و انتظار می رود بارش برف ادامه یابد.

بارش برف به همراه باد شدید موجب وقوع چندین تصادف در شبکه جاده ای این کشور شد از جمله تصادف زنجیره ای روز گذشته در اتوبانی در جنوب شرقی کبک. در این تصادف حدود 20 خودرو به هم برخورد کردند که یک نفر به شدت مجروح شد. این اتوبان تا

صبح امروز همچنان مسدود بود. روز سه شنبه نیز بر اثر برخورد یک اتوبوس شرکت حمل و نقل مونترال با یک درخت، راننده به شدت زخمی شد و حدود 15 مسافر آن نیز زخمی شدند.

روز گذشته در فرودگاه مونترال چندین پرواز لغو شد. برخی هواپیماها نیز تاخیرهایی سه تا چهار ساعته داشتند.

محیط زیست کانادا همچنین هشدار داد در جنوب استان نیوبرانزویک و در استان نوا اسکوشیا که انتظار می رود دمای هوا بالای صفر باشد، بارش های سیل آسا احتمالا موجب جاری شدن سیل و آب گرفتگی در جاده ها خواهد شد. میزان بارش در برخی مناطق در این استان ها بین 100 تا 200 میلی متر گزارش شده است.

همچنین سرویس‌های هواشناسی بارش تگرگ را در جنوب کبک، در طول مرز آمریکا پیش بینی کرده‌اند.

کد خبر 280797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha