همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بااشاره به پیشرفت های علمی و فناوری جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی، گفت: بر اثر همین دستاوردهای مهم تفوق روانی دشمن در منطقه شکسته شده است.

حسین سلامی

سردار «حسین سلامی»روز چهارشنبه در کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه تبریز، افزود: امروز به برکت خون شهدا، هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب و همچنین تلاش و کوشش خستگی ناپذیر جوانان دانشمند، جمهوری اسلامی به درجه ای از اقتدار و صلابت سیاسی، اقتصادی و دفاعی رسیده که تمام قدرت های جهانی به آن اذعان و نمی توانند نسبت به رشد و ترقی ایران چشمان خود را ببندند.

وی گفت: در زمان حاضر میدان علم و فناوری به عرصه جهاد جوانان و دانشمندان ایرانی در مقابله با تهدیدهای دشمنان تبدیل شده و این جوانان دانشگاهی در زمینه های مختلف توانمندی های خود را بارها به منصه ظهور رسانده اند.

سردار سلامی تولید موشک های دوربرد با توان فناوری بسیار بالا و دقت فراوان را از جمله دستاوردهای علوم دفاعی جمهوری اسلامی بیان کرد که هر فروند آن رعشه بر اندام صهیونیست های غاصب و حامیان آنها می اندازد و بر اثر همین تلاش ها و پیشرفت های چشمگیر تفوق روانی دشمنان در منطقه از بین رفته و این موازنه به نفع ایران در حال شکل گیری است.

وی تولید موشک های بالستیک را یکی از نمونه های عینی و مهم توانایی های علمی و فناوری ایران خواند و گفت: این تولیدات قدرت تدافعی ایران در مواقع حساس را چند برابر کرده و موجب اقتدار و عزت ملت ماست.

سردارسلامی با اشاره بر توانمندی های جمهوری اسلامی در تولید موشک های دوربرد، یادآوری کرد: ما به اندازه ای تولید در این زمینه داشتیم که دیگر انبارهای ما جایی برای آنها ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به تدریج در حال دستیابی به قله های ترقی و افتخار است، اظهار کرد: ما هم اکنون در عرصه های گوناگون در حال صعود از قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی هستیم که شاخص های آن در ابعاد سیاسی، فرهنگی، علمی و دفاعی قابل مشاهده است و این دستاوردها حاصل نمی شد مگر با فداکاری نسل های جاودانه ما در دوران هشت سال دفاع مقدس که جان عزیز خود را تقدیم اسلام و انقلاب نمودند.

سردار سلامی اضافه کرد: هم اکنون ایران اسلامی به جهت بنیان های فکری امام راحل، تدابیر حکیمانه رهبری و بصیرت امت اسلامی استراتژی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به دست خود تعیین می کند که البته این برخلاف عقیده دشمنان است و به همین جهت پس از انقلاب اسلامی همواره با دسیسه ها و ترفندهای مختلف درصدد ضربه زدن به نظام بوده اند.

وی گفت: طی 35 سال گذشته استکبار با انواع رهبردهای نظامی، تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی، محاصره های علمی، انزوای سیاسی و عملیات روانی سناریوهای مختلفی را برای از بین بردن جمهوری اسلامی و جلوگیری از قدرت نرم این نظام الهی طراحی کرده که تمام این نقشه ها خنثی شده و ملت ایران قوی تر از گذشته در راه اعتلای نظام و کشور خود تلاش می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش شهدای دفاع مقدس در آشکار شدن حقایق انقلاب اسلامی، گفت: شهدای ما واقعیات زمینی را با حقایق آسمانی پیوند زده و جان شیرین خود را برای احیای عظمت اسلام و ملت در طبق اخلاص گذاشتند.

سردار سلامی از آذربایجان به عنوان سرزمین فرزندان آسمانی و اسطوره ای یاد کرد که نام هر یک از انها افسانه ای است بر تارک افتخارات ملت ایران که نمونه عینی ان شهید باکری است که جایگاه والا و روشنی در دوران دفاع مقدس داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران از 311 دانشجوی شهید آذربایجان به عنوان یکی دیگر از اسناد افتخار جامعه دانشگاهی آذربایجان نام برد که نمادهای عزت برای مردم ایران شدند.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این کنگره با اشاره به جایگاه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: شهدای دفاع مقدس تراز اسلام را در جهان بالاتر بردند و با نثار جان خود درس آزادی و آزاد مردی به جهانیان در برابر هر گونه تجاوز و ستم دادند.

سردار «غلام عسکر کریمیان» گفت: همچنانکه امام خمینی (ره) درباره جوانان رزمنده فرمودند که اسلام جوانانی همانند جوانان ایران اسلامی را به جز در برهه ای در صدر اسلام ندیده است، این سخن در لحظه به لحظه دوران جنگ تحمیلی به عینه مشاهده شد.

کد خبر 280743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha