همشهری آنلاین: عضو کمیسیون انرژی مجلس از احتمال تک نرخی شدن بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: با حذف بنزین سهمیه ای نرخ بنزین ۱۰۰۰ تومان تعیین خواهد شد.

میزان نوشت: امیرعباس سلطانی ضمن بیان مطلب فوق اعلام کرد: در صورتی که بنزین تک نرخی نشود نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد به طور جداگانه 100 تومان افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بروجن، با اشاره به تورم انتظاری ناشی از افزایش قیمت بنزین ادامه داد: باید به این مساله توجه داشت که قیمت بنزین به تنهایی سطح عمومی قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهد، به نحوی که حتی اگر دولت نرخ بنزین را ٤ برابر هم کند اثر آن روی تورم سالانه بیشتر از ٢ تا ٣ درصد نخواهد بود. در ابتدا با افزایش قیمت، نرخ حمل‌ونقل شهری و مسافری افزایش می‌یابد، اما این نرخ عدد تورم عمومی را بالا نمی‌برد.

سلطانی با اشاره به اینکه طبق وعده مسئولان وزارت نفت، قرار بود دو سال پیش جشن خودکفایی بنزین برگزار شود، گفت: طبق وعده‌های مکرر مسئولین وزارت نفت، جشن خودکفایی بنزین قرار بود در تیر ماه سال 91 برگزار شود که متاسفانه این امر تا به حال محقق نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه سقف تولید بنزین مرغوب تنها 30 درصد تخمین زده شده است، گفت: در حال حاضر و با توجه به مصرف کنونی بنزین، امکان ندارد کشور در تولید این محصول به خودکفایی کامل نزدیک شود، از این رو گفته‌های مسئولان وزارت نفت در مورد جشن خودکفایی بنزین با کیفیت تنها در حد یک شعار باقی مانده است.

کد خبر 280692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha