معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تدوین راهکار‌های ملی طبیعت‌گردی خبر داد.

تدوین راهکار‌های ملی طبیعت‌گردی

 احمد علي‌كيخا در جلسه ارائه گزارش سازمان ژاپني جايكا درخصوص برنامه‌هاي پيشنهادي توسعه اكوتوريسم در تالاب انزلي گفت: در دولت جديد برنامه‌هاي توسعه سرعت بيشتري به‌خود گرفته به همين دليل براي كاهش مشكلات ناشي از روند توسعه بايد روي اكوتوريسم متمركز شويم.

وي با بيان اينكه در كميته طبيعت‌گردي مسئله اكوتوريسم به‌طور ويژه مورد توجه قرار دارد، تصريح كرد: محيط‌زيست به‌دنبال تدوين بحث راهكارهاي ملي براي طبيعت‌گردي است كه قطعا تجربه و دانش جايكا مي‌تواند در اين خصوص به ما كمك كند. (جايكا يك سازمان مستقل بين‌المللي در ژاپن است كه در زمينه توسعه به دولت ژاپن و همچنين كشورهاي در حال توسعه كمك مي‌كند.)كيخا تصريح كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست علاقه‌مند است تا با استفاده از تجربيات جايكا و البته مديريت محيط طبيعي و با بهره‌گيري از تجربيات بين‌المللي، تالاب انزلي و استان گيلان به يكي از الگوهاي موفق طبيعت‌گردي در ايران تبديل شود.

وي با تأكيد براينكه حفاظت از تالاب انزلي در همه زمينه‌ها وظيفه سازمان حفاظت محيط‌زيست است، افزود: به‌طور كلي سياست سازمان حفاظت محيط‌زيست در ارتباط با فعاليت‌هاي طبيعت‌گردي بسيار جدي و پيگيرانه است و ما علاقه‌منديم تا در ارتباط با فعاليت‌هاي طبيعت‌گردي اقدامات بسيار خوبي را به انجام برسانيم و خوشبختانه در اين خصوص محدوديت اعتباري نداريم. وي از برنامه‌ريزي براي نشست هم‌انديشي تدوين استراتژي ملي طبيعت‌گردي در ايران با همكاري جايكا، سازمان‌هاي بين‌المللي، سازمان ميراث‌فرهنگي و شركت‌هاي طبيعت‌گردي در بهار سال آينده خبر داد و گفت: كارگاه آموزشي طبيعت‌گردي توسط مشاور بين‌المللي (جايكا) براي كارشناسان سازمان حفاظت محيط‌زيست و سازمان ميراث‌فرهنگي قبل از پايان سال‌جاري برگزار مي‌شود.

معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست با اعلام اينكه برنامه‌ريزي براي تدوين سياست‌هاي راهبردي و دستورالعمل طبيعت‌گردي با همكاري مشاور بين‌المللي طرح تالاب انزلي انجام مي‌شود، اظهار داشت: تور گردشگري طبيعي تالابي براي كشورهاي عضو مركز منطقه‌اي رامسر در غرب آسيا با همكاري جايكا برگزار مي‌شود.

کد خبر 280656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha